اخبار فرش ماشینی

رئیس سازمان بازرگانی استان قم: قم نیازمند موزه فرش است‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان بازرگانی استان قم خواستار توجه به صنعت فرش و همچنین راه‌اندازی موزه فرش قم شد‎. به‎ ‎گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن جمشیدیها پنجشنبه شب در سومین جشنواره فرش‎ ‎دستباف استان قم با اشاره به موضوع فرش در قم بیان داشت: ۹۵ درصد فرش‎ ‎استان قم صادراتی بوده و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است‎.    ‎وی‎ ‎تصریح کرد: ۵۰ هزار شغل نیز در استان از صنعت فرش به صورت مستقیم و‎ ‎غیر‌مستقیم ایجاد شده که با توجه به این اشتغال‌زایی باید برای رفع مشکلات‎ ‎صنعت فرش تلاش کرد‎
‎رئیس سازمان بازرگانی استان قم گفت: با‎ ‎همکاری مرکز ملی فرش ایران و مسئولان کارهای خوبی در خصوص صنعت فرش انجام‎ ‎شده و امیدواریم شاهد ثمر بخش بوده این تلاش‌ها باشیم‎.
‎جمشیدیها‎ ‎با اشاره به موضوع بیمه قالی‌بافان یادآور شد: این موضوع از دغدغه‌های‎ ‎اصلی قالی‌بافان است و باید به صورت دقیق و کامل اجرایی شود تا دغدغه‎ ‎قالی‌بافان نیز برطرف شود‏‎.

*۶۸۰۰ ‎نفر از قالی‌بافان برای سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند‎
‎وی‎ ‎اضافه کرد: ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از خانواده‌های قالی‌بافان برای سهام عدالت‎ ‎ثبت‌نام کرده‌اند و ۵ هزار نفر نیز برگه سهام خود را دریافت کرده‌اند‎.
‎رئیس‎ ‎سازمان بازرگانی استان قم با اشاره به موضوع تولید و صادرات فرش در‏‎ ‎سال‌های اخیر گفت: با توجه به رکود اقتصادی در کشورهای غربی و با توجه به‎ ‎اینکه بیشترین کشورهای اروپایی در بازار فروش فرش بوده‌اند، مشکلاتی را‎ ‎برای تولید‌کنندگان به وجود آورده است‎. ‎جمشیدیها ادامه داد: همچنین افزایش مواد اولیه تولید فرش نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ایجاد شده که باید برطرف شود‎.

*‎مشکل کم بودن دستمزد قالی‌بافان برطرف شود‎ ‎
وی‎ ‎با اشاره به دستمزد بسیار پایین قالی‌بافان اظهار داشت: این موضوع نیز‎ ‎بسیاری از مشکلات را به بار آورده که باید برطرف شود و اگر به این موضوع‎ ‎اساسی توجه نشود، قطعا شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود‎.
‎رئیس‎ ‎سازمان بازرگانی استان قم با اشاره به اهمیت توجه به صنعت فرش در قم تاکید‎ ‎کرد: باید موزه فرش در قم دایر شود تا همگان بتوانند از فرش‌های نفیس قم‎ ‎دیدن کنند‎. جمشیدیها همچنین ادامه داد: در نمایشگاه دائمی نیز‎ ‎ضروری است سالنی ویژه فرش دایر شود تا شاهد استفاده موثر از این صنعت در‎ ‎قم باشیم‎.

*‎فروش فرش به صورت مجازی‎ ‎
رئیس سازمان بازرگانی استان قم بیان داشت: برنامه‌ای را در دستور کار خود داریم تا بتوان فرش را به صورت مجازی خرید کرد‎.
‎وی افزود: همچنین در نظر داریم تا فرش قم را در مراکز تجاری خارج از کشور نیز معرفی کرده و در آن واحدها نیز ارائه دهیم‎.   

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×