اخبار فرش ماشینی

دستیابی شرکت اسرائیلی نیلیت به الیاف نایلون با تاب آوری بسیار بالا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نیلت(nilit)، تولیدکننده الیاف نایلون ۶.۶ (پلی آمید) که مستقر در اسرائیل و فعال در زمینه تولید لباس های ورزشی می باشد؛ الیاف نایلونی با قابلیت تاب آوری و حساسیت مربوط به مراقبت های مورد نیاز زیستی را معرفی کرده است که در آب دریا و محل های دفن زباله سریعتر تجزیه می شود.

این الیاف با هدف کمک به منسوجات و صنعت پوشاک به منظور رویارویی با چالش های ویژه محیطی همانند مصرف آب و اثرات آن بر اکوسیستم؛ توسعه داده شده اند.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود ادعا کرده است که این محصول مطابق با معیارهای پایداری کل محصولِ مربوط به شرکت نیلیت (TPS) تولید و با حساسیت به مراقبت های زیستی توسعه داده شده است.

این شرکت در این بیانیه اظهار میکند: این محصول با توجه به تکنولوژی ویژه ای که دارد، نه فرسوده می شود و نه شسته می شود و نه با سایر افزودنی ها، مواد تکمیلی یا رنگ ها تداخل ایجاد می کند.

ایلان ملامد(Ilan Melamed) ، مدیر کل شرکت نیلیت بیان می کند: ” ما محصول جدید خود باقابلیت مراقبت زیستی را با هدف کمک به کاهش تاثیر احتمالی مربوط به الیاف سینتیک بر روی اکوسیستم زمین، طراحی کرده ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ما با استفاده از این محصول عملکرد،راحتی و دوام مشابهی را نسبت به آنچه مشتری هایمان از نایلون درجه یک انتظار دارند، ارائه کرده ایم با این تفاوت که آن ها اکنون با آرامش خاطر و آگاهی به اینکه تصمیم مثبتی برای سیاره و محیط زیست خود گرفته اند، از محصولی با ویژگی های مشابه استفاده می کنند.”

در بیانیه این شرکت ذکر شده است که برای فهمیدن تاثیر احتمالی این الیاف در دو اکوسیستم مدنظر، آن ها در خاک محل دفن زباله و آب دریا شییه سازی شده مورد آزمایش قرار گرفته اند. نتایج نشان دهنده تجزیه در هر دو اکوسیستم شبیه سازی شده در مدت زمان انجام آزمایش در مقایسه با الیاف نایلون فاقد فناوری مذکور؛ بود.

آزمایش اولیه براساس استاندارد ASTM D6691 مربوط به روش آزمایشِ تعیین تجزیه بیولوژیکی هوازی مواد پلاستیکی در محیط دریایی و همچنین استاندارد روش آزمایش ASTM D5511 برای تعیین تجزیه بیولوژیکی غیرهوازی مواد پلاستیکی در شرایط تجزیه هوازی با درصد جماد بالا، نشان می دهد که نخ ها با قابلیت حساسیت به مراقبت های محیط زیستی بسیار زودتر و سریعتر از نایلون های عادی، تجزیه می شوند. این دریافت ها بیانگر کاهش تجمع زباله ها در دو محیط اقیانوس ها و محل های دفن زباله است.

 

متعهد به کیفیت و فناوری

شرکت نیلیت تاسیس شده در سال ۱۹۶۹ توسط انیو لوی (Ennio Levi) متعهد شده است به خلق محلول های سفارشی و خلاقانه نایلون۶.۶ . نیلیت با تخصص و تجربه در پلیمریزاسیون به خوبی ریسندگی و تکسچرایزینگ، رنج گسترده ای از محصولات و سرویس¬ها را برای کاربردهای پوشاک، قالب تزریق پلی آمید و درجه های اکستروژن؛ پیشنهاد می دهد.”با فعالیت در ۷۰ کشور مختلف، شعار ما اینست که هیچ مشتری خیلی کوچک، خیلی بزرگ یا خیلی دور نیست.”

این شرکت بیان می دارد: مزیت رقابتی کلیدی نیلیت مردمان آن هستند. ما به صورت نزدیک با مشتری های خود همکاری می کنیم تا راه حل های درست را ارائه دهیم و ارزش واقعی را به ارمغان بیاوریم. شرکت ما توانایی های فناوری و توسعه برای بهبود راه حل ها و معرفی محصولات اصلی را دارد. محصولات و راه حل های ما به نوبه  خود به مشتری هایمان کمک می کند تا تقاضاهای بازارهای فزاینده رقابتی خود را برآورده کنند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×