اخبار نساجی

دستورات ارزی ویژه رئیس جمهور صادرشد

 

دستورات ارزی ویژه رئیس جمهور صادرشد

 

یکی از وزرای اقتصادی دولت گفت: رئیس جمهور دیشب دستورات لازم را برای برخورد با اخلاگران بازار ارز و سکه صادر کرده است.

مهدی غضنفری امروز سه شنبه در گفتگویی رادیویی درباره سوال مطرح شده مبنی براینکه برخی مسئولان در باره مقاومت بازار و شکستن آن سخن گفته بودند و چه زمانی این موضوع محقق می شود؟ تصریح کرد: یک سیستم اقتصادی باید همزمان کار کند. ما مرکز مبادلات را راه انداختیم که سیستم اطلاعاتی آن باید خیلی بیشتر باشد ،  انتظارات ما خیلی بیشتر است ، بخش ارتباطات سیاسی  و فرهنگی در مورد جایگاه ارز در اقتصاد هم مهم است این دو زیرساختار یعنی امنیتی اطلاعاتی و سیاسی فرهنگی هنوز پابه پای این زیرسیستم اقتصادی فعال نشده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود:  دردولت هم این موضوع بحث شد و آقای رئیس جمهور دستورات لازم را دیروز صادر کردند. در این دو قسمت که هم به لحاظ اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و هم به لحاظ  برخورد با سر شاخه هایی که به طور عمد در بازار اخلال ایجاد می کنند، فعالیت جدی تری آغاز شود و اگر این زیرسازی سیستم حرکت خود را به طور کامل جلو برد، مطمئنا شاهد توقف قیمت ارز وحتی کاهش آن خواهیم بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد : آنچه برخی مسئولان عنوان کرده اند ، بنابر این بوده که با نگاهی بر اینکه این موضوع را یک پدیده اقتصادی بدانیم ارز بیشتری در بازار عرضه کنیم کاهش پیدا می‌کند . اما وقتی یک  پدیده از حالت اقتصادی خارج شده و جنیه های غیر اقتصادی می‌گیرد ،  آثار کار دستگاه اقتصادی زیاد مشهود نیست؛ مگر اینکه سایر زیرسیستم ها فعال شده و جلوی اخلال را بگیرند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×