اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

صنعت نساجی و حرکت به سمت جهانی سبز

فعالان عرصه محیط زیست با ایجاد کمپینی مصمم به کاهش اثرات زیست محیطی صنعت نساجی هستند. کمپین صلح سبز (DETOX) در این راستا تشکیل شده است. کمپین “صلح سبز” با تحت فشار قراردادن تولیدکنندگان محصولات نساجی سعی در حمایت از میحیط زیست دارند. این جنبسش از سال ۲۰۱۱ با ورود رسانه گسترش زیادی پیدا کرد.این گسترش به نحوی بود که خود به یک فرصت کسب و کار در جهان تبدیل شد.در سال های اخیر  تقاضای بازار نساجی به سمت محصولات سبز متمایل شده و تقاضای کالاهایی که با محیط زیست سازگاراند افزایش یافته است. به همین دلیل  سرمایه گذاران این صنعت نیز به این سو تمایل پیدا کرده اند. هم اکنون برندهایی در دنیا به عنوان برندهای سبز شناخته می شوند مانند OEKO-TEX . شرکت های دیگر نیز با تولید محصولات سبز سعی در بدست آوردن این بازار هستند.

در  راستای حفاظت از محیط زیست کمپین دیگری نیز تشکیل شده است که به بررسی مواد مصرفی در صنعت نساجی میپردازد، که MRSL نامیده میشود. این کمپین با نظارت و جلوگیری از مصرف مواد مضری که در صنعت نساجی استفاده میشوند از محیط زیست حمایت میکند.

بیشترین سهم مصرف این مواد در صنایع نساجی مربوط به بخش منسوجات فنی میباشد.از مهم ترین مواد مصرفی مضر میتوان به رنگزا ها ، مواد خشک شویی، ترکیبات کربنی اشباع  نشده و مضرتر از همه فلئور آزاد اشاره کرد.

شرکت Gharzi  در کشور سوئیس از جمله شرکت هایی است که در کمپین DETOX  فعالیت میکند و با دست اندرکاران این کمپین در جهان همکاری می کند و به شرکت ها و کارخانجاتی که به سوی “سبز” شدن حرکت میکنند کمک میکند.

اجتماع شرکتهای ایرانی برای حمایت و راه اندازی صنایع نساجی  دوستدار محیط زیست به عنوان بیشگامان فردا آینده برترآنان را تضمین می نماید.

مجله-نساجی-کهن-صنعت-نساجی-فرش-ماشینی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : همه آنچه باید درباره استاندارهای نساجی و اوکوتکس بدانید

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×