اخبار نساجی

جان کری: کمک امریکا منوط به انجام اصلاحات فوری است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جان کری: کمک امریکا منوط به انجام اصلاحات فوری است

 

فشار امریکا بر مصر برای اصلاحات اقتصادی

جان کری, وزیر امور خارجه امریکا در حاشیه نشست رهبران اتحادیه آفریقا در قاهره در دیداری یک ساعته با محمد مرسی, رییس جمهوری مصر کمک اقتصادی امریکا به این کشور را منوط به انجام اصلاحات اقتصادی فوری در مصر دانست.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, کری گفت: انجام اصلاحات ضربتی اقتصادی می تواند در متقاعد کردن صندوق بین المللی پول در راستای اعطای ۴.۸ میلیارد دلار کمک موثر بوده همچنین قانون گذاران امریکایی را نیز در اعطای کمک به مصر نرم می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش این خبرگزاری, وزیر امور خارجه امریکا در حالی مصر را برای انجام اصلاحات اقتصادی تحت فشار قرار می دهد که تاکنون دولت این کشور در مقابل فشارهای صندوق بین المللی پول برای افزایش مالیات ها و کاهش یارانه انرژی مقاومت کرده است و به همین علت مذاکرات با این صندوق شکست خورده اعلام شده است. دولت مصر تن دادن به خواسته های صندوق بین المللی پول را موجب افزایش نارضایتی عمومی و آشوب اجتماعی می داند. آشوب های سیاسی و اجتماعی دو سال پیش مصر که منجر به تغییر رژیم و سقوط حکومت حسنی مبارک, رییس جمهوری سابق این کشور شد و آثار آن هنوز ادامه دارد منجر به افت شدید درآمد حاصل از صنعت توریسم , بخش اصلی اقتصاد مصر شده است, تا جایی که این وضعیت ذخایر ارزی و ارزش پول ملی را کاهش داده و این کشور را به شدت به کمک های اقتصادی خارجی برای سر پا ماندن نیازمند کرده است.

یک مسوول امریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت که در این دیدار جان کری سعی کرد با استدلال رییس جمهوری مصر را به اصلاحات فوری اقتصادی متقاعد کند چرا که این اصلاحات می تواند قانون گذاران امریکایی را به ارائه کمک به مصر به عنوان همسایه اسراییل, متحد استراتژیک امریکا ترغیب کند.

بر اساس این گزارش, جان کری در نخستین سفرش به مصر به عنوان وزیر خارجه امریکا طی ماه گذشته میلادی وعده پرداخت ۱۹۰ میلیون دلار از ۴۵۰ میلیون دلار وعده داده شده را به دلیل تعهد مرسی برای عمل به الزامات صندوق بین المللی پول داده بود. کری در ادامه سفر آفریقایی اش در اتیوپی گفت که عمل به بقیه تعهدات بستگی به اقدامات بعدی دولت مصر در عمل به تعهدات دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×