مد و پوشاک

تولید ماسک خواب‌آور مقلد مغز

 

تولید ماسک خواب‌آور مقلد مغز

مبتکران موفق به ابداع نوعی ماسک خواب موسوم به NeuroDreamer شدند که از صوت و نور برای تقلید کردن امواج مغزی دخیل در خوابیدن انسان برخوردار است.

انوار در حال محو شدن و موسیقی آرامبخش، مغز را برای خاموش شدن نوازش می‌کند.

این ماسک که از فوم حافظه‌دار و پنبه ساخته شده، به عنوان یک وسیله “سرگرمی” توصیف شده است. به گفته شرکت سازنده، “سرگرمی” فرایند ارائه فراکانس‌های امواج مغزی از خارج به مغز بوده که به آن امکان همزمان و همگام شدن با آن فرکانس‌ها را می‌دهد.

این ماسک با استفاده از صوت و نور نوعی فرکانس‌های امواج مغزی خلق می‌کند که با فعالیت طبیعی رخ داده در مغز به هنگام خواب سازگار است. ضربات دارای دو گوش در موسیقی و نور همگام‌شده از طریق یک میکروکنترلر در ماسک کنترل می‌شوند. سه دگمه موجود بر روی یکی از اضلاع ماسک میزان صدا، نوع موسیقی نواخته شده و همچنین شفافیت نورها را کنترل می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته کارشناسان وب‌سایت Kickstarter حامی مالی سیستم مزبور، هر فردی که به انوار چشمک‌زن مانند نور دوربین‌ها یا چراغ‌های براق حساس باشد، باید از این ماسک اجتناب کند، زیرا ممکن است تشنج را به دنبال داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×