اخبار نساجی

تولید فولاد خام ۱۱.۵ درصد رشد یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

میزان تولید فولاد خام کشور در مدت هفت ماه ابتدای امسال با رشد ۱۱.۵ درصدی همراه شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اعلام کرد: تا پایان مهرماه سال جاری رقم تولید شمش این فلز به مرز ۸ میلیون تن رسید، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید شمش فولادی اندکی بیش از ۷ میلیون تن بود.

در این میان شرکت‌های کاملا خصوصی با تولید ۷۰۲ هزار تن فولاد خام، رشد بیش از ۵۳ درصدی را به ثبت رساند. میزان تولید شرکت‌های خصوصی نسبت به هفت ماه اول سال گذشته ۴۵۷ هزار تن بود.

همچنین در این مدت، شرکت‌های فولاد مبارکه با سه میلیون و ۱۴۱ هزار تن، ‌فولاد خوزستان با یک میلیون و ۹۶۲ هزار تن و ذوب‌آهن با یک میلیون و ۳۴۱ هزار تن رتبه‌های اول تا سوم در تولید شمش را برعهده داشتند.

از سوی دیگر، میزان تولید محصولات فولادی به بیش از ۹ میلیون و ۶۷۲ هزار تن رسید که در برابر تولید ۹ میلیون تنی مدت مشابه سال گذشته از رشد ۶.۴ درصدی برخوردار شد.

در مدت مورد بررسی شرکت‌های خصوصی با تولید دومیلیون و ۸۶۳ هزار تنی نزدیک به ۳۰ درصد از کل تولید محصولات فولادی را در اختیار داشتند. در همین حال به ترتیب شرکت‌های فولاد مبارکه با سه میلیون و ۲۱۹ هزار تن،‌ ملی فولاد با یک میلیون و ۹۹۱ هزار تن و ذوب‌آهن اصفهان با یک میلیون و ۵۵۸ هزار تن،‌ بیشترین محصول فولادی را تولید کردند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×