اخبار نساجی

تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان قراردادی ۲۰ ساله است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان

شرکت ملی صادرات گاز ایران در بیانیه‌ای توقف صادرات گاز به ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه شرکت ملی صادرات گاز ایران آمده است: روند طبیعی صادرات گاز ایران به ارمنستان ادامه داشته و توقف صادرات گاز طبیعی به این کشور همسایه را تکذیب می کنیم. لازم به ذکر است قرارداد تهاترگاز ایران با برق ارمنستان قراردادی ۲۰ ساله است و لغو یا تغییر در مفاد یک قرارداد دو جانبه، ساز و کار مخصوص به خود را داشته و تاکنون از سوی مقامات کشور ارمنستان درخواستی مبنی بر قطع یا کاهش صادرات گاز به این کشور نداشته‌ایم.

ایران و ارمنستان در سال ۲۰۰۴ میلادی قراردادی به منظور تهاتر گاز و برق امضا کردند که مطابق با مفاد این قرارداد صادرات گاز از سال ۲۰۰۹ به این کشور آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

در حال حاضر به طور متوسط روزانه بیش از یک میلیون متر مکعب گاز طبیعی از طریق تاسیسات مرزی نوردوز به این کشور همسایه صادر می‌شود که برای انتقال گاز طبیعی به ارمنستان خط لوله‌ای به قطر ۳۰ اینچ و به طول ۱۱۳ کیلومتر حدفاصل تبریز تا مرز ارمنستان ساخته شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک قرارداد چهار جانبه برای تسهیل دریافت و ارسال برق ما بین شرکت‌های ملی صادرات گاز و توانیر از طرف ایران و شرکت ایروان تی پی پی و یک شرکت برق در ارمنستان امضاء شده و تا کنون طبق نیاز ارمنستان گاز به این کشور صادر و همکاری با این کشور در زمینه صادرات گاز کماکان به قوت خود باقی است.

پیش از این در خبرها آمده بود که به دلیل خرید سهام شرکت توزیع گاز ارمنستان از سوی شرکت گازپروم روسیه، ارمنستان واردات گاز از ایران را تحت فشار روسیه متوقف کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×