اخبار فرش ماشینی

تلاش برای بازگشت صنعت نساجی به دوران افتخار/ وجود ویژه‌خواری در حوزه صنعت پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سید علی ادیانی صنعت نساجی را شناسنامه شهرستان قائمشهر برشمرد و اظهار کرد: یکی از خطوط و نقوش برجسته قائم‌شهر نساجی آن است.

* صنعت بیمار نساجی

وی افزود: در حال حاضر این صنعت که هویت شهر ما محسوب می‌شود حال خوشی ندارد و بیمار است و با بیماری‌های خاص خود دست و پنجه نرم می‌کند که در تلاش هستیم تا با کمک هم به دوران افتخار و رونق صنعت نساجی برگردیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه نساجی و پوشاک با فرصت‌ها و تهدیدهای جدی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: وجود رانت و ویژه‌خواری یکی از چالش‌های موجود است که زمین‌گیرکننده است.

* پدیده زشت ویژه‌خواری در اقتصاد

این مسؤول به ویژه‌خواری در حوزه صنعت پوشاک اشاره کرد و گفت: این نوع پدیده زشت و پلشت در اقتصاد بیمار و در جاهایی که بعد نظارت، دقت لازم و شفافیت در حوزه تولید و مجموعه کارآفرینی وجود ندارد، بروز و ظهور پیدا می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ادیانی اظهار کرد: هرکجا که نیازمندترین پدیده درون کشور تبدیل به یک امر ۱۰۰ درصد شود، واردات بیشتر قوت می‌گیرد.

* دست‌ها و اراده‌هایی وجود دارد که اجازه کار را نمی‌دهند

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چادر مشکی در کشور ما به جُک اقتصادی تبدیل شده است و دست‌ها و اراده‌هایی وجود دارد که اجازه کار را نمی‌دهند، اظهار کرد: بالاترین مصرف در مقیاس با بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس را داریم اما تولید نمی‌کنیم و با اینکه اراده‌هایی هم پیدا شده که دست به این کار بزند اما این بیماری اجازه نفس کشیدن در عرصه تولید پوشاک ملی را نمی‌دهد.

ادیانی به لزوم نشان‌سازی در تولیدات داخلی تأکید کرد و گفت: در صنعت پوشاک به هر دلیل نیامده‌ایم نشان‌های تجاری ایرانی برای خودمان درست کنیم چراکه برای تقویت صنعت پوشاک و مجموعه نساجی نیاز به نشان‌سازی داریم و این در حالی است که در کشور خودمان کالاهای ایرانی با نشان‌های خارجی عرضه می‌شود و این چالش و درد است که تولید ملی را با سبقه و نشان کشورهای خارجی به خورد مردم می‌دهیم.

* تولید، اساسی‌ترین نیاز کشور

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی وظیفه مجلس را تهیه سازوکار و نهادینه کردن فرهنگ عمومی استفاده از تولید داخلی برشمرد و افزود: همه ما باید تلاش کنیم و کارهای لازم را برای تقویت نیاز و تولید داخلی انجام دهیم.

ادیانی تصریح کرد: باید در مجموعه فرایند قانون‌گذاری در بعد از انقلاب جست‌وجو کرد و دید با اینکه به انباشت و فربه شدن تولید قوانین در ادوار ده‌گانه مجلس معروفیم، چند درصد آن مربوط به نیازهای اساسی ما از جمله پوشاک است و تا چه حد قانون بازدارنده برای حمایت از تولید داخلی وجود دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس، می‌توانند راه‌گشای بخش مورد توجهی از نیازها و معضلات کشور در حوزه قانون‌گذاری باشند و در این راه نیاز به مشاوران امین و دلسوز مانند تشکل‌ها و N.G.Oها به‌ویژه در حوزه صنعت و نساجی دارند.

ادیانی اساسی‌ترین نیاز کشور را تولید برشمرد و گفت: باید بر دست کسانی که زمینه اشتغال حتی شده یک‌ نفر را فراهم کنند بوسه زد چراکه هیچ جهادی مجاهدانه‌تر از حضور در عرصه تولید و ایجاد اشتغال نیست.

* تقویت مؤلفه‌های حمایتی در مجلس

ادیانی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی سنگینی، جامعه را تهدید می‌کند و همه ما در درون کشتی‌ نشسته‌ایم که اگر مراقب نباشیم، همه با بی‌تدبیری‌ و سوء‌تدبیری‌ها از سوی تصمیم‌گیرها غرق می‌شویم.

وی در پایان گفت: به‌عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی سعی‌ می‌کنیم با استفاده از تدوین قانون، جبران خلاءها و نقص قانونی و تقویت مؤلفه‌های حمایتی در بخش تولید کمک‌ حال باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×