اخبار فرش ماشینی

تست روانشناسی برای تولید کنندگان الزامی شد!‏

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

‏ وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید همیشه ذهنی مملو از ایده ها و طرح های بزرگ تولیدی و صنعتی دارید که قبلا طرح و محاسبه آنرا هم انجام داده اید و فکر می کنید بتوانید مثلا تا ۱۰ سال دیگر آنرا اجرائی کنید. اما الان از فرط فقر مجبور هستید تا چند ماهی روزنامه همشهری بخرید و بخش نیازمندی ها را مرور کنید و از تعداد شغل های موجود در صنعت نساجی لذت ببرید و در دریایی از فرصت های شغلی مناسب غرق شوید.
به هر حال وارد صنعت نساجی می شوید و کم کم در آن تجربه کسب می کنید و با حقایقی آشنا می شوید که بسیار هیجان انگیز است و باید از این تجربیات در آینده خود استفاده کنید چون شما قصد کسب تجربه را دارید تا در موقع پختگی کار را آغاز کنید.

مثلا شما مامور می شوید تا قیمت تمام شده یک پیراهن مردانه را برای یک شرکت تولید کننده پیراهن مردانه محاسبه کنید. همه چیز مهیاست تا خودتان را اثبات کنید. دست به کار می شوید. از محاسبه قیمت وش در مزارع پنبه ازبکستان شروع می کنید و سوار بر الیاف پنبه تا پشت مغازه پیراهن مردانه در جردن سفر می کنید و شاد و خوشحال و با دست پر به اتاق مدیر می روید. اما متوجه میشوید که مدیر شما بر خلاف شما اصلا خوشحال نیست و در حالی که با گوشی تلفن حرف می زند انگار که کوهی از غم و اندوه را به دوش می کشد و می گوید: چی؟؟!  ۱۲۰۰ تومن ؟!  مگه امکان داره ؟   این چینی های  . . .  چه کارهایی که نمی کنند و . . .‏
البته اگر زرنگ باشید به اتاق خودتان بر می گردید چون مسلم مدیر شما از دیدن قیمت تمام شده شما خوشحال نخواهد شد و دیگر نیازی هم به تولید شما نیست چون پیراهن آماده چینی با ۱۲۰۰ تومان ناقابل به لطف قاچاقچیان عزیز و سخت کوش و البته سران آنها وارد مملکت می شود.

خوب اینجاست که کمی افسرده می شوید اما خیلی سریع به حالت اولیه خود بر می گردید. به هر حال اگر خریدار و مصرف کننده عام از کیفیت و دوام این پیراهن ۱۲۰۰ تومانی آگاه نباشد شما که هستید!!

شاید مردم دوست داشته باشند هر جنس ارزانی را بخرند اما شما که نمی خرید !

مدیر شما تصمیم می گیرد برود و پارچه ببافد و شما هم مسئول این پروژه هستید . بازدید کنندگان برای محاسبات خود به قیمت نخ نیاز خواهید داشت پس گوشی تلفن را بر میدارید و به یکی از تولید کنندگان نخ زنگ می زنید .. .  قیمت نخ تار مثلا ۲۱۰۰ تومان و نخ پود ۳۹۰۰ تومان.
کارتان تمام می شود و به خانه بر می گردید.

‏ فردا صبح قبل از اینکه نتایج کارهای خود را ارائه دهید چون آدم خیلی متعهدی هستید و دوست دارید همیشه کارتان را به بهترین نحو ممکن انجام دهید تصمیم می گیرید که از قیمت نخ دیروز مطمئن شوید و یک بار دیگر محاسبات را چک کنید. پس همان شماره دیروز را می گیرید همان مدیر فروش . . .همان نخ . . .قیمت نخ تار ۲۳۰۰ تومان و نخ پود ۴۲۰۰ فقط نقد!

خوب مساله ای نیست بالاخره وقتی وارد عرصه تولید شدید حتما کار در شرایط سخت را هم پذیرفته اید! اصلا موفقیت در جنگیدن با مشکلات است پس دوباره محاسبه می کنید تا فردا . . .
فردا دیگر مطمئن هستید که قیمت ها فرقی نکرده و با اطمینان تماس می گیرید تا نخ را معامله کنید اما . . .    نخ تار ۲۵۵۰ تومان نقدی و نخ پود تا الان ۴۴۰۰ ولی قیمت های نهایی ما هفته بعد یکشنبه در میاد!!!!
در این مرحله هم احتمالا کمی از نظر عصبی به هم می ریزید که طبیعی است.

البته تازه آخر سال است و شما باید تورم سال اینده را هم در محاسبات لحاظ کنید احتمالا دفعه بعدی برای تماس با شرکت فروش نخ دستهایتان به شدت خواهد لرزید و رعشه می گیرید البته شاید هم اصلا تماس نگیرید.  در این شرایط است که جرقه ای در ذهن شما زده می شود و ایده تاسیس یک شرکت نساجی با زمینه کاری کاملا جدید از ذهن شما می گذرد.

شما می توانید یک شرکت مشاوره یا چیزی توی همین مایه ها !  تاسیس کنید که نهایتا یک هفته طول می کشد.  فقط کافیست به یکی از شرکت های ثبت یک تلفن بزنید تا کارتان در اسرع وقت انجام شود.

‏ حالا در شرکت جدید خودتان می توانید از کسانی که قصد دارند در عرصه تولید نساجی وارد شوند اول یک تست روانشناسی کامل بگیرید و بعد تائیدیه این تست را برای ارگانها و سازمانهای مسئول تولید ! ارسال نمائید.

وای که چه ایده فوق العاده ای!  تازه می توانید در مدت کوتاهی زمینه کاری خودتون رو هم گسترش بدهید و با وارد کردن دستگاه های پیشرفته به تولید کنندگان سایر بخش های صنعت هم خدمات ارائه کنید و از آنها هم تست روانشناسی بگیرید ( چون وضع بهتری از نساجی ندارند!) که اصلا این آقا یا خانم که قصد ورود به عرصه تولید کشور را دارد از نظر عقلی سالم است؟ یا هوش و حواس درست و حسابی دارد یا نه!!
چون واقعا تمام زمینه های تولید در کشور مهیاست و این را شما بهتر از هر کس دیگری می دانید.  ‏
بعد از مدتی هم قطعا پولدار می شوید و دوستان مطبوعاتی پیدا می کنید و شاید بتوانید آنها را راضی کنید ( البته نه با پول) تا تیتر مورد نظر شما را بزرگ چاپ نمایند  که:

تست روانشناسی برای تولید کنندگان الزامی شد!

‏ تحریریه صنعت کهن
با تقدیر و خسته نباشید به تمام تولید کنندگان و فعالان صنعت بزرگ نساجی ایران ‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×