اخبار نساجی

تثبیت ۱۰ ساله قیمت خوراک پتروشیمی اجرایی نشده است

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از اجرایی نشدن قانون تثبیت ۱۰ ساله قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی خبر داد.

عبدالحسین بیات اظهار داشت: ثابت ماندن قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی برای مدت ۱۰ سال به میزان ۶۵ درصد قیمت فوب خلیج فارس، در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اما هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: مصوبه مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده اما فرصتی در دولت وجود دارد تا این مصوبه به وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابلاغ شود.

بیات تصریح کرد: تصمیمی در این خصوص در قالب قانون گرفته شده اما این امکان وجود دارد تا دولت با اصلاحاتی آنرا تنظیم و اجرایی کند.

به گفته معاون وزیر نفت؛ هنوز تصمیم نهایی در خصوص ثابت ماندن ۱۰ ساله قیمت خوراک بر اساس ۶۵ درصد قیمت فوب خلیج فارس گرفته نشده است و باید بر روی این مصوبه مجلس شورای اسلامی کارهای کارشناسی انجام گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش موج، در ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوبه ۱۵ دی ماه ۱۳۸۸ آمده است: جهت تشویق سرمایه‌گذاری، ‌قیمت خوراک واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی ‌برای مدت حداقل ده سال پس از تصویب این قانون ‌هر مترمکعب حداکثر شصت و پنج درصد(۶۵%) قیمت سبد صادراتی در مبدأ خلیج فارس(بدون هزینه انتقال) تعیین می‌گردد.

در اصلاح ماده یک این قانون نیز در این تأکید قانونی، عبارت «مایع و گاز» پس از قیمت خوراک اضافه شد تا تأکید شود تمامی واحدهای پتروشیمی چه مصرف کنندگان خوارک مایع و چه مصرف کنندگان خوراک گازی مشمول این قانون می شوند.

قانون اصلاح ماده یک هدفمند کردن یارانه ها پس از تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان سوم تیرماه سال جاری از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد، اما به گفته معاون وزیر نفت در صنعت پتروشیمی، باید این مصوبه مجلس مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و هنوز تصمیمی برای اجرای آن گرفته نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×