اخبار فرش ماشینی

تامین نقدینگی مهمترین نیاز «صنعت نساجی»

 

تامین نقدینگی، مهمترین نیاز صنعت نساجی

اولین و مهمترین خواسته صنایع کشور تامین نقدینگی مورد نیاز برای تولید است.

مهندس علی رضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در خصوص انتظارات این انجمن از دولت آتی گفت: اولین و مهمترین خواسته صنایع کشور تامین نقدینگی مورد نیاز برای تولید است چرا که در اثر قفل بودن سیستم های بانکی حدود ۳۰ برابر نیاز به نقدینگی افزایش پیدا کرده و سیستم بانکی داخل توانایی تامین این حجم نقدینگی را ندارد و تمام این اتفاقات با اصلاح در روابط بین الملل و کاهش و لغو تحریم برطرف می شود.

وی در ادامه گفت: توجه به تشکل های بخش خصوصی، مشورت با آن ها و استفاده از نظرات این تشکل ها می‌تواند بر روی پیشبرد صنایع مفید واقع شود و به دنبال آن حجم دولت تنزل یافته و در نهایت اقتصاد چابک تری را خواهیم داشت.

حائری اظهار کرد: در سال گذشته قانون کسب و کار در مجلس شورای اسلامی تصوب شد اما به مرحله اجرا نرسید ما خواستار روابط و مناسبات برابر بین بخش خصوصی و دولتی هستیم تا در یک فضای مناسب، قراردادهای طرفین با حق و حقوق برابر برگزار شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: بخش نظارت و قیمت گذاری تشکیل شود و دولت قیمت گذاری را به دست بازار بسپارد تا بر مبنای عرضه و تقاضا قیمت مشخص شود اقدام به این مسئله علل خصوص برای کالاهایی که به عنوان برند ملی شناخته شده اند و یا کالاهایی که با مازاد عرضه روبرو هستیم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

علی رضا حائری در پایان اظهار داشت: تشکیل نظام ارزیابی در خصوص عملکرد مدیران اقتصادی می‌تواند از تکرار اشتباهات صورت گرفته آنها جلوگیری کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×