اخبار فرش ماشینی

تاثیرات تنش‌های دیپلماتیک بر بازار فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تاکید کرد: قطع رابطه با کشورهای عربی از جمله عربستان یا بحرین با توجه به رکودی که در سال‌های اخیر در صادرات فرش دستباف به این کشورها داریم تاثیری در این بخش نخواهد داشت.

سید مجتبی عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه قطع رابطه بحرین یا عربستان تاثیری در میزان صادرات فرش دستباف ایرانی نمی‌گذارد، گفت: بعد از جنگ عراق و کویت بازار فرش کشورهای عربی نیز از بین رفت و راکد شد. کشورهای عربستان و بحرین در سالهای گذشته مشتری فرش‌های دستباف ایرانی به ویژه سایز بزرگ بودند، ولی در سال های اخیر این بازار راکد شد.

فرش دستباف ایرانی بیشتر به کشورهای اروپایی صادر می‌شود

عراقچی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر فرش دستباف ایرانی بیشتر به کشورهای اروپایی صادر می‌شود، البته آمریکا هم یکی از کشورهای هدف صادراتی ما بود که فعلا در تحریم قرار دارد، همچنین در سال‌های جدید کشور چین به عنوان بازار جدید صادراتی ما تبدیل شده که تعداد زیادی ثروتمند در این کشور فعالیت می‌کنند و علاقه‌مند به فرش های دستباف ایرانی هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف افزود: کشور روسیه و همچنین بازارهای جدیدی در آمریکای جنوبی مثل برزیل و برخی کشورهای آفریقایی نیز از جمله بازارهای صادراتی ما هستند.

وی در عین حال بیان کرد:‌ البته نمی‌توان گفت قطع رابطه ایران با کشورهای عربی بی‌تاثیر است، ولی تاثیر چندانی در بازار ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بخشودگی مالیاتی فقط برای واحدهای مجوزدار است

عراقچی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر ساماندهی واحدهای فروش فرش دستباف در تهران تاکید کرد: واحد‌های صنفی که جواز ندارند باید هرچه زودتر در جهت دریافت مجوز اقدام کنند و ما با تسهیلاتی که برای آنها فراهم کردیم می‌توانند از بخشودگی مالیاتی نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کسانی که مجوز فروش فرش دستباف را ندارند، نمی‌توانند از بخشودگی مالیاتی بهره‌مند شوند، افزود: در حال حاضر در تهران حدود ۴۰۰۰ واحد فروش فرش دستباف داریم که از این تعداد ۱۷۰۰ واحد دارای مجوز هستند و مشغول ساماندهی واحدهای بدون مجوز هستیم.

به گزارش ایسنا، در پی به شهادت رساندن شیخ باقرالنمر توسط آل سعود و بالا گرفتن احساسات مسلمانان جهان نسبت به این اقدام به خصوص شدت واکنش برخی هموطنان‌مان در برابر سفارت عربستان، این کشور روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و بحرین و سودان هم نسبت به قطع روابط با ایران اقدام کردند. امارات نیز روابط سیاسی با ایران را از سفیر به کاردار تقلیل داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×