اخبار نساجی

بیانیه هیات هندی پس از بازگشت از ایران

 

بیانیه هیات هندی پس از بازگشت از ایران

 

مجمع اتاق های بازرگانی و صنایع هند (اسوچم) پس از بازگشت هیات اعزامی از ایران با انتشار بیانیه ای با اشاره به اهداف این مجمع از اعزام هیت کاری به ایران سرمایه گذاران هندی را به تعامل با شرکای ایرانی تشویق کرد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از منابع هندی, اسوچم شناخت فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های گسترش فعالیت صنایع هندی در ایران را هدف از اعزام هیات کاری ۵۰ نفره از نمایندگان بخش های مختلف صنعتی و کاری هند به ایران عنوان کرد.

بر اساس این گزارش, آنیل آگراوال, رییس شورای امور بین الملل اسوچم و سرپرست هیات اعزامی به ایران طی اظهاراتی گفت که صنایع هندی زمینه های گسترده ای برای سرمایه گذاری در بخش های گوناگون کاری ایران به ویژه بخش های تجهیزات ساخت و ساز, مصالح ساختمانی, سخت افزار, دارو, مخابرات, نساجی و خودرو دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: گذشته از این هند فرصت های تجاری شگفت انگیزی را برای همتایان ایرانی در زمینه های واردات نفت خام, کود های شیمیایی, فلز روی, فلز مس, آهن, زغال سنگ, اورانیوم, منگنز و فلزاتی از این دست پیشنهاد می کند.

وی ابراز امیدواری کرد این سفر موجب گسترش مبادلات تجاری دوجانبه شود. حجم مبادلات دوجانبه تجاری دو کشور سالانه ۱۵ میلیارد دلار با تراز تجاری که کفه آن به خاطر واردات سالانه ۱۲ میلیارد دلاری نفت به نفع ایران سنگینی می کند. آگراوال افزود: میزان واردات ایران از هند حدود ۲.۵ میلیارد دلار است.

وی عدم تعادل بین تراز تجاری ایران و هند را بزرگ ترین دغدغه هند در رابطه با ایران دانست و تصریح کرد: ایران باید واردات خود از هند را به ویژه در زمینه واردات کالاهای کشاورزی نظیر گندم, برنج و شکر افزایش دهد.

آگراوال گفت: هند به یک بند بازی دیپلماتیک دست زده از یک سو به دنبال نحکیم مناسبات با ایران است و از سوی دیگر روابطش را با امریکا تعمیق می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×