اخبار نساجی

بررسی دو الگو برای قیمت‌گذاری خودرو

 

بررسی دو الگو برای قیمت‌گذاری خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بررسی دو الگوی تعیین قیمت خودرو در وزارت صنعت با هدف جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خبر داد و گفت: برای واردات موادپروتئینی از مرزهای شرقی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش افکارنیوز، مهدی غضنفری در حاشیه مراسم نهمین همایش تعالی سازمانی در پاسخ به سؤال فارس که پرسید: وزارت صنعت همواره بر کنترل قیمت‌ها تأکید دارد در حالی که قیمت برخی خودروها مانند تندر ۹۰ و پژو ۲۰۶ در بازار بسیار افزایش یافته است،این رشد قیمت‌ها را چطور توجیه می‌کنید،اظهار داشت: دو مدل تعیین قیمت برای خودروهای داخلی در وزارت صنعت در حال بررسی است که در یک مدل، قیمت خودروها بر اساس قیمت تمام شده مشخص می‌شود و براساس مدل دیگر نیز قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین خواهد شد.

وی تصریح کرد: با خودروسازان جلسات متعددی داشته‌ایم، خودروسازان مدعی هستند که افزایش قیمتی در محصولاتشان اعمال نکرده‌اند و در واقع نوعی سفته‌بازی در بازار برخی مدل‌های خودرو اتفاق افتاده است به این معنی که خودرو را با قیمت‌های مصوب سازمان حمایت از خودروسازان تحویل گرفته و با حاشیه سود بالا در بازار عرضه می‌کنند.

غضنفری ادامه داد: در حال حاضر سازمان حمایت و خودروسازان جلسات متعددی دارند تا مدل قیمت‌گذاری خودرو مشخص شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اگر مدل نهایی براساس قیمت تمام شده باشد باید با قیمت‌های حاشیه بازار برخورد کنیم و اگر این مدل براساس حاشیه بازار تعریف شود به طور خودکار مصرف کنندگان به سمت خرید خودورهایی تمایل پیدا می‌کنند که حاشیه قیمت پایین‌تری دارد.

وی افزود: این بحث‌ها از دو هفته قبل شروع شده و کمتر از یک ماه فرصت تعیین شده تا مدل نهایی شود.

وزیر صنعت در پاسخ به سؤال دیگر فارس که برخی شرکت‌های خارجی از تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان ایرانی خودداری می‌کنند نیز گفت: در حال حاضر مشکلی در تأمین قطعات خودروها وجود ندارد و هیچیک از فروشندگان قطعات نیز ایران را تحریم نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مشکل انتقال ارز برای تولید کنندگان وجود دارد، نه تأمین قطعات و مواد اولیه.

غضنفری در پاسخ به سؤال دیگر فارس در مورد اینکه آیا بحث گشایش اعتبار با درهم به نتیجه خاصی رسیده است نیز گفت: این بحث‌ها در شورای پول و اعتبار ادامه دارد و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای واردات بیشتر مواد پروتئینی از طریق مرزهای شرقی کشور با همکاری وزارت کشاورزی خبرداد.

وزیر صنعت همچنین در مورد تأمین گندم و آرد با کیفیت برای بخش صنعت گفت: سعی داریم گندم با کیفیت متوسط را با گندم با کیفیت بالا همزمان به تولید کنندگان تحویل دهیم.

وی ادامه داد:گاهی اوقات با توجه به پایین بودن ذخایر گندم با کیفیت ممکن است گندمی که به آسیاب‌ها تحویل داده می‌شود کیفیت بالایی نداشته باشد که در این راستا از شرکت بازرگانی دولتی خواسته شده تا جایی که امکان دارد با استفاده از مدل‌های مختلف اختلاط گندم‌‌های تحویلی به آسیاب‌های از حداقل متوسط کیفیت، بالاتر باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×