مد و پوشاک

برخورد انتظامی با تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ناهنجار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یدالله صادقی

سرپرست امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت‌ با اشاره به این‌که طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کلیه واحدها موظفند قوانین و مقررات کشور را رعایت کنند، گفت: اگر واحدهای تولید و توزیع اقدام به تولید و فروش پوشاک ناهنجار کنند طبق قانون با آنها برخورد شده و واحد مربوطه نیز از طریق نیروی انتظامی پلمپ می‌شود.

یدالله صادقی در مورد تولید برخی پوشاک نامناسب در تولیدی‌های داخلی که متناسب با هنجار و عرف جامعه نیست، اظهار کرد: ممکن است برخی پوشاک که ناهنجار در واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی تولید شوند که برخلاف معیارها و هنجارهای فرهنگی و ملی باشند، اما ما در این رابطه به کلیه واحدهای صنفی اعلام کرده و بخشنامه داده‌ایم تا از این اتفاق جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در کلیه استان‌ها و نیز اتحادیه‌های صنفی اتاق اصناف مامور شدند که از تولید پوشاک نامناسب در واحدهای رسمی جلوگیری کنند و اگر این پوشاک در واحدهای بدون مجاز تولید شود با این مساله برخورد کرده و به فروشندگان نیز تاکید کرده‌ایم که از عرضه اینگونه لباس‌ها خودداری کنند.

سرپرست امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که گستردگی بازار پوشاک به حدی بوده که ممکن است برخی پوشاک از کانال‌های مختلف و غیررسمی تولید و عرضه شوند، بیان کرد: آنچه باید به آن توجه کنیم این است که در مجموع پوشاکی که به شکل ناهنجار در بازار توزیع شده‌اند درصد کمی هستند و اگر چنانچه این پوشاک در واحدهایی تولید و توزیع شوند که دارای مجوز هستند، قطعا با این واحدها به صورت قانونی برخورد می‌شود.

صادقی ادامه داد: براساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی هر واحد موظف است که قوانین، مقررات و الزامات کشور را رعایت کند و اگر این مساله را مورد توجه قرار ندهد واحد فروش از طریق نیروی انتظامی به صورت موقت پلمپ خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین به فرهنگ مردم در مورد استفاده از پوشاک نامناسب اشاره کرد و گفت: مردم نیز به عنوان متقاضی سوی دیگر این ماجرا هستند و باید از خرید لباس‌های نامناسب و ناهنجار که بعضا نوشته‌های نامتعارف بر روی آن حک شده است خودداری کنند، چرا که پوشیدن برخی لباس‌ها در شأن مردم ایران نیست. مردم باید بدانند که چه نوشته‌ای بر روی لباس‌ها نوشته شده و آیا این نوشته‌ها با فرهنگ مردم ایران همخوانی دارد یا خیر.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×