اخبار فرش ماشینی

بحران به کارخانجات نساجی بروجرد رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در پی افول صنعت نساجی در کشور، کارخانجات نساجی بروجرد به عنوان یکی از‎ ‎برجسته ترین شرکتها در صنعت نساجی با بحران دست و پنجه نرم می کنند‎.

‎با‎ ‎توجه به زمزمه هایی مبنی بر تعطیلی کارخانجات نساجی بروجرد در روزهای‎ ‎پایانی سال گذشته با اخراج بیش از ۱۶۰ نفر از کارگران این کارخانه و فسخ‏‎ ‎قرارداد بالغ بر۲۰۰نفر از کارگران زمزمه های تعطیلی این صنعت پویا و‏‎ ‎فعال بروجرد رنگ واقعیت بیشتری گرفت. کارگران از کار بیکار شده نساجی‏‎ ‎بروجرد بین هشت تا پانزده سال سابقه کار دارنداین تعداد از کارگران که‎ ‎بیشتر آنها کارگران استخدام پروژه ای و قراردادی بوده اند در اعتراض‎ ‎هایمکرر خواستار تعیین وضعیت شغلی خود شدند و بر ضرورت کمک مسئولان ارشد‎ ‎کشور برای خروج از بحران این صنعت برجسته تاکید کردند. چنگر آصفی مدیرعامل‎ ‎کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد در این رابطه گفته است: دامنه بحران جهانی‎ ‎که در مورد بیشتر صنایع اثرات خود را برجا نهاده در کشور ما نیز و بویژه‎ ‎در صنعت نساجی اثراتی را در پی داشته است. وی با بیان اینکه این کارخانجات‎ ‎در سال۸۱ بیش از ۱۸ میلیارد تومان متضرر شده ولی خوشبختانه در طول سالهای‏‎ ‎بعد از آن با مشکل ضرردهی مواجه نبوده است، تصریح کرد: تاکنون تمام‎ ‎پرداختهای کارخانه از جمله بیمه تامین اجتماعی، مالیات، هزینه آب و برق و‎ ‎گاز و حقوق کارگران به موقع پرداخت شده است‎.

‎وی اخراج برخی از‎ ‎کارگران و تقلیل پرسنل را در راستای کاهش هزینه های این کارخانجات عنوان‎ ‎کرد و بیان داشت: با وجود دامنه بحران موجود در این کارخانجات مدیریت‎ ‎ناچار از فسخ قرارداد و اخراج برخی از کارگران خود بوده است‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×