اخبار فرش ماشینی

۴ دلیل برای انتخاب کاشی فرش یا Carpet tile

ترجمه : فاطمه معتمدی – تحریریه مجله نساجی کهن

کاشی فرش یا Carpet tile معمولاً در ابعاد ۵۰*۵۰ به صورت مربعی تولید می‌شود، اما گزینه‌های مدل این فرش به مربع محدود نمی‌شود. مدل‌های مختلفی مانند مثلث، مستطیل و شش ضلعی نیز وجود دارد.

قیمت کاشی فرش

یکی از بهترین مزایای کاشی فرش (Carpet tile) این است که می‌توان آن را با قیمت کمتری نسبت به سایر فرش‌های خاص خریداری کرد. از آنجایی که در نصب آن به نیروی کار کمتری نیاز است، نسبت به سایر کفپوش‌های موکت نیز ارزان‌تر خواهد بود. میزان ضایعات در کاربرد کاشی فرش (Carpet tile) بسیار کم است. همچنین نیازی به گذاشتن مواد زیر فرش نیست.

دوام فوق العاده

یکی از بزرگترین مزایای کاشی فرش (Carpet tile) دوام آن است. این دسته از فرش‌ها برای تست ویلچر مناسب هستند. این نوع فرش برای مکان‌های پر رفت و آمد طراحی شده است و مخصوصاً برای ادارات نسبت به سایر فرش ها مفیدتر و ماندگارتر است.
یکی از زیبایی‌های این مدل فرش نازک بودن آن است.

در صورت وجود لکه‌های کثیفی یا تغییر شکل‌های غیرقابل جابجایی در یک منطقه، می‌توانید به راحتی تنها یک یا دو کاشی را با استفاده از کاشی فرش (Carpet tile) جایگزین خود تعویض کنید. اما در مورد فرش‌های متداول باید در چنین شرایطی کل فرش را تعویض کنید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طراحی انعطاف پذیر

کاشی فرش‌ها (Carpet tile) انعطاف پذیری در طراحی را با رنگ‌ها و مدل‌های مختلف ارائه می‌دهند. با تکنولوژی پیشرفته رنگرزی فرش به شما این امکان را می‌دهند تا طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، نقش‌ها و طرح‌ها را ایجاد کنید.

ایجاد یک محیط راحت

فرش های اداری سطح بالایی از بهبودهای محیطی را در مقایسه با کف‌های سطح سخت ارائه می‌دهند. به لطف ساختار لایه ای کاشی فرش (Carpet tile )، نویزهای موجود در محیط را جذب می‌کند و در نتیجه صدا را در سطوح نویز به ویژه در مناطق تجاری و مناطق با گردش انسانی بالا ارائه می‌دهد.

کاشی فرش‌ها (Carpet tile) گزینه‌ای عالی برای آزمایش ترکیب رنگ و شکل هستند. از رنگ‌های قرمز گرم گرفته تا رنگ های بژ، رنگ‌های خاکی گرم در رنگ های قهوه ای و خاکستری، تا رنگ های آبی و سبز. طیف متنوعی از رنگ‌ها را می‌توان در این مدل از فرش مشاهده کرد.

امروزه زمین‌های استفاده از کاشی فرش‌ها (Carpet tile ) به فرش‌های اداری محدود نمی‌شود. این مدل از فرش به خصوص در پروژه‌های فرش هتلی نیز ترجیح داده می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×