مقالات فرش ماشینی

انتخاب فرش مناسب برای هتل

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

برای انتخاب فرش مناسب، ابتدا باید نیازها و انتظارات کاربران به درستی شناسایی شود. در مورد هتل، اگر می‌خواهید فرش را در مکانی مشترک مانند سالن یا بخش پذیرش قرار دهید، فرش انتخابی شما باید Axminster باشد.

برعکس، اگر فرش را برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید، ممکن است فرش‌های ارزان قیمت را ترجیح دهید و بدون گذر از پیچیدگی‌های الگو و رنگ، فرشی ساده انتخاب کنید.

الزامات عملکرد و نگهداری فرش‌های هتل باید با دقت تجزیه و تحلیل شوند. اهمیت این الزامات بسته به ماهیت مناطقی که کفپوش‌ها در آنجا ساخته می‌شوند متفاوت است. همچنین می‌توان از فرش‌هایی با ویژگی‌ها و کیفیت‌های مختلف در یک منطقه استفاده کرد.

انتخاب فرش مناسب برای هتل

میزان تردد در بخش‌های مختلف یک ساختمان بسیار متفاوت است و بر این اساس نیاز به فرش با دوام متغیر است. الزامات متفاوتی باید در چیدمان فرش‌های هتل در نظر گرفته شود. هنگام انتخاب فرش‌های هتل، مشخصات فنی آنها مانند هدف استفاده، مکان استفاده (دوام) و نگهداری آسان باید در نظر گرفته شود.

Photo by: burcuhali.com.tr

بخش‌ پذیرش

فرش‌های پشمی Axminster و فرش‌های چاپ شده پلی‌آمید، که با دوام‌ترین ساختارهای فرش هستند، منطقی‌ترین انتخاب‌ها برای این مناطق شلوغ است که تردد سنگین پیاده و چرخ دار در آنها زیاد است. فرسایش مهم‌ترین مسئله در این مکان‌ها است و کیفیت و نوع فرش باید متناسب با نیازها و میزان شلوغی انتخاب شوند. در مناطق کم جمعیت، ممکن است فرش‌های هتل با کیفیت پایین انتخاب شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برداشت اول همیشه مهم است و فرش ممکن است فضای یک محیط را کاملاً تغییر دهد. در انتخاب فرش، رنگ و مدل آن به اندازه کیفیت نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر این، فرش‌های طرح‌دار بهتر گرد و خاک را پنهان می‌کنند.

در مورد انتخاب نخ، پشم بهترین گزینه برای این مکان‌ها است زیرا انعطاف پذیری بالایی را در مناطق با سایش بالا فراهم می‌کند و در صورت نگهداری، ظاهر خود را مانند روز اول و بدون هیچ گونه سایشی حفظ می‌کند.

اتاق خواب

فرش‌های اتاق خواب باید مجلل باشند، اما باید به خاطر داشت که این فرش‌ها کمتر از فرش‌هایی که برای استفاده عمومی ترجیح داده می‌شوند، استفاده می‌شوند. طرح فرش‌های اتاق خواب نباید خیلی شلوغ باشد و چشم‌ها را خسته کند. همچنین رنگ آن باید تأثیر آرامش بخشی داشته باشد.

Photo by: burcuhali.com.tr

راهروها و پله‌ها

هنگامی که مهمانان به این مکان‌ها پا می‌گذارند، معمولاً کفش آنها عاری از خاک و شن است. با این حال، نمی‌توان گفت که فرش‌های این مکان‌ها، در معرض ساییدگی بالایی قرار نمی‌گیرند. این مناطق بسیار باریک‌ هستند و اغلب هنگام قرار گرفتن در معرض تردد بسیار و سنگین به راحتی علائم فرسودگی در آنها پدیدار می‌شود. کیفیت فرش راهرو و راه پله‌ها را می‌توان بر اساس نیاز تعیین کرد. به این ترتیب می‌توان فرش‌های مناسبی برای هتل با توجه به بودجه موجود تهیه کرد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×