اخبار نساجی

انتخابات اسلواکی، سرخوردگی حزب حاکم

 

اسلواکی روز شنبه به استقبال انتخابات عمومی زودهنگام می‌رود. انتخاباتی که نظرسنجی‌ها نتیجه‌اش را جز سرخوردگی برای دولت ائتلافی فعلی و حزب حاکم راست میانه، پیش بینی نمی‌کند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، شبکه یورونیوز روز شنبه (۱۰ مارس / ۲۰ اسفند) تصریح کرد: «اسلواکی روز شنبه به استقبال انتخابات عمومی زودهنگام می‌رود. انتخاباتی که نظرسنجی‌ها نتیجه‌اش را جز سرخوردگی برای دولت ائتلافی فعلی و حزب حاکم راست میانه، پیش بینی نمی‌کند.»

به گفته این شبکه، حزب حاکم «اسلواک دموکرات و اتحاد مسیحی» پس از تجزیه چکسلواکی در سال ۱۹۹۳ میلادی، به مدت ۹ سال بر مسند قدرت در کشور۴. ۵ میلیون نفری اسلواکی بوده است. اما از روبرت فیکو، رهبر حزب «سوسیال دموکرات» اسلواکی به عنوان شانس بر‌تر انتخابات یاد می‌شود. آقای فیکو بار دیگر بر حمایت حزبش از سیاست‌های مالی اروپا صحه گذاشت و گفت:«باور ما به اروپا و اتحادیه اروپا است و دولت آتی دولتی طرفدار اروپا خواهد بود.» آقای فیکو همچنین گفته است از ثروتمندان مالیات بیشتری اخذ خواهد شد. اما حزب ایوتا رادیچووا، نخست وزیری که دولت ائتلافی‌اش اخیرا از هم پاشید، با دست زدن به اصلاحات اقتصادی، عضویت کشورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، و اتحادیه اروپا را به دنبال آورد، بازنده انتخابات روز شنبه توصیف می‌شود. از رسوایی‌های مالی و فسادی که به حزب وی نسبت داده می‌شود، به عنوان دلیل اصلی روی گردانی اسلواکی‌ها از حزب خانم رادیچووا یاد شده است.

یورونیوز افزود: «رهبری حزب «اسلواک دموکرات و اتحاد مسیحی» را اکنون میکولاس زوریندا، وزیر امور خارجه رهبری بر عهده دارد. او که به هنگام رسوایی‌های مالی نخست وزیر وقت بود، اتهامات مطرح شده علیه حزب و دولتش را رد می‌کند.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×