اخبار نساجی

اقلام پر مصرف اولویت طرح ویژه نظارتی نوروز ۹۱

 

اقلام پر مصرف اولویت طرح ویژه نظارتی نوروز 91

تهران – معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت : در طرح ویژه نظارتی که برای ایام پایانی سال اجرا می شود، اولویت ها شامل اقلام پر مصرف این ایام نظیر آجیل و خشکبار، لبنیات، خواربار و شیرینی جات، انواع پروتئینی، قند و شکر،روغن ،برنج را لحاظ می کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (‌شاتا) ، ‘جواد تقوی‘، از دیگر اقلام پر مصرف و مشمول اولویت بازرسی و نظارت در این ایام را البسه، پوشاک، کیف و کفش نام برد و افزود : در طرح ویژه به خصوص انبارها ، سردخانه ها و میادین میوه تره بار و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا بازرسی می شوند.

وی اضافه کرد : انبارها و سردخانه ها به دلیل گزارشات رسیده مبنی بر امتناع برخی از عرضه کنندگان از عرضه کالا به منظور تغییر قیمت ها باید حتما موجودی خود را در سیستم بازرسی و نظارت ثبت کنند.

تقوی تصریح کرد : در ایام پایانی سال اقلامی مثل شوینده ها ، قند و شکر ، روغن و مواد غذایی نباید در انبارها بلوکه شود و ماندگاری بیش از حد داشته باشد و بلافاصله باید به مردم عرضه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در بخش خدمات هم شرکت های مسافربری اماکن مذهبی اقامتی، سیاحتی و رستوران ها و … در پوشش نظارتی قرار می‌گیرند.

تقوی با تاکید بر نظارت بر کیفیت، قیمت و تامین سبد تقاضای میوه مردم در این ایام ، نظارت بر کیفیت اجناس ارائه شده درنمایشگاه های بهاره ، الزام برچسب قیمت و فاکتور و استفاده ازتوان اتحادیه ها ، گفت: اتحادیه های فروش فوق العاده حتما باید مجوز داشته باشند .

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت در زمینه چگونگی برخورد با متخلفان تصریح کرد: برخورد با متخلف در مرحله نهایی است اما سوء استفاده کنندگان از فضای موجود مورد پیگرد قرار می گیرند و در پایان سال پرونده های این ایام باید خارج از نوبت بررسی و در صورت صدور رای به سرعت نیز اجرای احکام صورت بگیرد.

به اعتقاد وی برای تاثیر گذاری بیشتر ، واحد صنفی متخلفانی که در تخلفشان تکرارمشاهده می شود باید پلمپ شود.

تقوی با تاکید برهمکاری نیروی انتظامی در این زمینه، اضافه کرد: این همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط به خصوص استانداری ها ، فرمانداری ها ، ائمه جمعه و جماعات ، سازمان تعزیرات حکومتی ، حمل و نقل و پایانه های کشور ، سازمان غذا و دارو و استاندارد در بحث نظارت و بازرسی بسیار لازم و تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد : رییس جمهور نیز در جلسه اخیر با استانداران در برنامه های پایانی سال بر نظارت و کنترل بازار و استفاده از همه ظرفیتهای استان تاکید کرد.

استفاده از نیروهای ناظر افتخاری برای بازرسی محسوس و نامحسوس ، استفاده از ظرفیت تشکل ها ، نیروهای مردمی ودستگاه های نظارتی استان ها و نیز انجمن های استانی حمایت از حقوق مصرف کننده از دیگر مواردی بود که معاون سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده در اجرای طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال به آنها اشاره کرد.

به گفته ی وی، سامانه ۱۲۴ جدا از سامانه شکایتی ، حلقه وصل بامردم به شمار می رود و باید در حوزه صنعت ، معدن و تجارت بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×