اخبار نساجی

افزایش تقاضا و تغییرات اقلیمی جدی ترین تهدید علیه منابع آب جهان است

 

تهران- سازمان ملل متحد در گزارشی افزایش بی سابقه تقاضا برای غذا، گسترش سریع شهرنشینی و تغییرات اقلیمی را مهمترین تهدیدات علیه منابع آب در جهان ذکر کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دفتر اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران ،۷۰ درصد افزایش تقاضا برای مواد غذایی تا سال ۲۰۵۰ موجب افزایش ۱۹ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی خواهد شد.

بر اساس این گزارش که توسط ‘ایرینا بوکووا’ مدیر کل سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ‘یونسکو’ ارائه شده است در حال حاضر ۷۰ درصد از آب شیرین دنیا به مصارف کشاورزی اختصاص دارد.

این در حالی است که آب شیرین به گونه ای پایدار و بر اساس نیاز و تقاضا مصرف نمی شود، ضمن اینکه اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد و مدیریت آب نیز یکپارچه نیست و در قالب این چارچوب آینده بسیار نامطمئن و مخاطرات افزایش خواهد یافت.

این گزارش تاکید دارد تغییرات اقلیمی نیز اثرات فزاینده بر منابع اب دارند، زیرا الگوهای بارش باران، رطوبت خاک را تغییر داده و این تغییرات موجب ذوب شدن یخهای قطبی و فجایع مرتبط با آب مانند سیل و خشکسالی شده که به سهم خود اثرات منفی بر تولیدات کشاورزی می گذارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس برآورد این گزارش تا سال ۲۰۷۰ این تهدیدات زندگی ۴۴ میلیون انسان را در جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×