اخبار نساجی

افتتاح بخشی از فاز یک طرح توسعه بندر چابهار در سال آینده

تین نیوز: مدیرکل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:با اتمام عملیات لایروبی بندر چابهار ساخت سه پست اسکله مربوط به فاز یک طرح توسعه این بندر آغاز می شود.
سیاوش رضوانی حجم عملیات لایروبی پیش بینی شده در طرح توسعه بندر چابهار را ۱۷ میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: این بخش از عملیات لایروبی بندر چابهار به منظور آماده سازی عمق این بندر جهت ساخت اسکله از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شدکه تاکنون ۹۲ هزار متر مکعب آن لایروبی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:این بخش از عملیات لایروبی طرح توسعه بندر چابهار که حجم آن ۹۰۰ هزار متر مکعب پیش بینی شده است حدود چهار ماه آینده طول خواهد کشید.
وی با بیان اینکه با اتمام این بخش از عملیات لایروبی بندر چابهار ؛ساخت سه پست اسکله چند منظوره و ترمینال آن در این بندر آغاز خواهد شد افزود: البته همزمان با ساخت این اسکله ها و محوطه آن ،ساخت ترمینال کانتینری مربوط به فاز یک این طرح نیز آغاز خواهد شد.
مدیرکل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:ساخت این سه پست اسکله در خردادماه سال آینده به پایان می رسد که با این اقدام بخشی از فاز یک طرح توسعه بندر چابهار به بهره برداری خواهد رسید .
رضوانی با اشاره به قرار گرفتن طرح توسعه بندر چابهار در ردیف طرح های مهر ماندگار افزود: البته تحقق این امور تا حد زیادی به تزریق به موقع منابع مالی مورد نیاز این پروژه از محل طرح های مهر ماندگار بستگی دارد.
به گفته رضوانی با منابع مالی که از محل طرح مهر ماندگار به این پروژه اختصاص می یابد حدود ۹۰ درصد منابع مالی مورد نیاز آن تامین خواهد شد.
وی درباره رقمی که قرار است از محل طرح های مهر ماندگار به این پروژه اختصاص یابد گفت:هنوز این رقم بطور دقیق مشخص نشده است.
رضوانی حجم سرمایه گذاری سازمان بنادرو دریانوردی در طرح توسعه بندر چابهار را بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
به گزارش مانا قرارداد طرح توسعه بندر چابهار در سال ۸۶ بین قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان بنادرو دریانوردی امضا شد.
عملیات اجرایی این طرح رسما از سال ۸۷ آغاز شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×