اخبار نساجی

اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده ۸۶ قانون نظام صنفی ابلاغ شد

 

اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده 86 قانون نظام صنفی ابلاغ شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده ˈ ۸۶ˈ قانون نظام صنفی با موضوع نحوه فعالیت و نظارت بر فروشگاه های بزرگ ، چند منظوره و زنجیره ای را در۲۲ ماده و شش تبصره ،برای اجرا ابلاغ کرد .

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)‌ ‌‌ˈمهدی غضنفریˈ دراین ابلاغیه به معاون توسعه بازرگانی داخلی ، ازاین آیین نامه به عنوان یکی از محوری ترین مواد قانون نظام صنفی در راستای سیاست های کلان اصلاح نظام توزیع و با هدف ترویج ،‌تاسیس و توسعه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای نام برده است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این ابلاغیه تصریح کرده است‌: این مصوبه به موجب هماهنگی به عمل آمده با دبیرخانه هیات نظارت بر مقررات زدایی و تسهیل شرایط صدور مجوزها به منظور رفع برخی ابهامات ، چالش های موجود و انطباق با متقضیات زمان امروز در حوزه معاونت توسعه بازرگانی داخلی تهیه و تدوین شده و پس از اعمال نظرات کارشناسی همه دستگاه های ذیربط جهت اجرا ابلاغ می شود .

یادآور می شود :‌ فصل اول این آیین نامه شش فصلی به تعریف مجوز فعالیت فروشگاه بزرگ، شرایط ، ‌ضوابط و مدارک لازم برای تاسیس یک فروشگاه و ‌مراحل صدور مجوز فروشگاه های بزرگ اختصاص یافته و در فصل دوم نیز به ارایه تعریف مجوز فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و زنجیره ای خرده فروشی پرداخته شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مراحل صدور مجوز فعالیت فروشگاه های زنجیره ای (‌بزرگ و خرده فروشی )‌ و ‌وظایف دارنده مجوز فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای نیز درفصل دوم این اصلاحیه گنجانده شده است.

فصل سوم نیز به موضوع نظارت بر نحوه فعالیت فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و رسیدگی به تخلفات آنها اشاره کرده و بازرسی و رسیدگی به تخلفات نیز در فصل چهارم آمده است، ‌‌تشکل های صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و رتبه بندی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای فصل های پنجم و ششم این آیین نامه را در بر می گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×