اخبار نساجی

اختصاص ۳ میلیارد دلار وام بانک توسعه اسلامی به طرح‌های اقتصادی ایران

 

اختصاص 3 میلیارد دلار وام بانک توسعه اسلامی به طرح‌های اقتصادی ایران

    وزیر امور اقتصادی و دارایی از اختصاص ۳ میلیارد دلار از منابع بانک توسعه اسلامی به طرح های اقتصادی کشورمان خبر داد و گفت: سرمایه ایران در این بانک از یک میلیارد دینار اسلامی به ۴ میلیارد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا که به عنوان نماینده ایران در اجلاس وزرای اقتصاد بانک توسعه اسلامی در این نشست شرکت کرده با بیان اینکه ایران قصد دارد ۳ میلیارد دلار از منابع بانک توسعه اسلامی را برای طرح های اقتصادی خود هزینه کند گفت: کشورمان در گذشته ۶ میلیارد دلار از منابع این بانک را در طرح ها و پروژه های مختلف اقتصادی استفاده کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: بانک توسعه اسلامی علاوه بر کمک های مالی به شکل های گوناگون، شرکت در سرمایه گذاری های مشترک و اعطای وام جهت پروژه های تولیدی و کارآفرینی به کشورهای عضو را نیز در برنامه های خود دارد.

طیب نیا افزود: ارائه کمک های فنی به کشورهای عضو و تسهیلات آموزش به افراد فعال در توسعه این کشورها از دیگر فعالیت های بانک توسعه اسلامی است. وی همچنین از تصویب طرح افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی از یک میلیارد دینار اسلامی به ۴ میلیارد خبر داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: طرح افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی که در دولت به تصویب رسید در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. گفتنی است، ایران یکی از ۵۶ عضو بانک توسعه اسلامی است که دفتر اصلی آن در جده عربستان قرار دارد.

علاوه بر دفتر اصلی، ۴ دفتر منطقه ای در رباط مراکش، کوالالامپور مالزی، آلماتی قزاقستان و داکار سنگال برای پیشبرد اهداف منطقه ای این بانک فعالیت می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×