اخبار نساجی

آموزش باید موجب اشتغالزایی شود

قم- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش باید بگونه ای باشد که بستر مناسبی برای اشتغالزایی ایجاد کند.

به گزاش ایرنا، ‘علی لاریجانی’ روز پنج شنبه در دیدار با مسوولان فنی و حرفه ای قم، افزود: سازمان های متولی آموزش باید حرفه ها را بر اساس نیازسنجی و مطابق با فناوری های روز توسعه دهند.
وی ، حرفه های صنعت، اتومبیل سازی، گردشگری و دامپروری را از جمله آموزش های مورد نیاز دانست و افزود: امروز آموزش های تکنیکی و به روز در جهت توسعه و پیشرفت کشور نیاز است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بطور مثال آموزش توسعه توریسم زیارتی، درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی به همراه دارد و می توان با هزینه کم و ایجاد اماکن اقامتی، مدت توقف مسافران را افزایش داد.
وی اضافه کرد: متاسفانه آموزش های دانشگاهی نتوانسته است بستر مناسب برای اشتغالزایی ایجاد کند و خروجی دانشگاه مناسب با نیاز جامعه نیست، بطوریکه دانشجویان پس از گرفتن مدرک دانشگاهی وارد بازار آزاد می شوند.
لاریجانی اظهار امیدواری کرد: سازمان فنی و حرفه ای با همکاری بخش خصوصی بتواند نیروی کار را با نیازسنجی و برنامه ریزی بر اساس نیاز کشور آموزش دهد.
وی خطاب به مسوولان متولی آموزش در کشور، تاکید کرد: تا جایی که می توانید گرایش به کارگیری بخش خصوصی در آموزش ها را گسترش دهید.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هنوز موتور سرمایه گذاری در استان قم فعال نیست و نیازمند همت مسوولان است تا جهش سرمایه گذاری در قم زیاد و فضای کسب و کار تسهیل شود.
در ابتدای این دیدار ‘احمد عطارنیا’ مدیرکل فنی و حرفه استان قم گزارشی از عملکرد این اداره کل ارایه کرد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×