اخبار نساجی

آلمان یونان را تهدید کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آلمان یونان را تهدید کرد

آلمان یونان را تهدید کرده است که اگر این کشور اقدامات ریاضتی مورد نظر اتحادیه اروپا و صندوق جهانی پول را اعمال نکند، کمک مالی خود را به آتن متوقف کند.

به گزارش روز جمعه سرویس اقتصادی جام نیوز، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، روز جمعه (۲۲ اردیبهشت، ۱۱ می) در سخنرانی خود خطاب به پارلمان این کشور، به یونان هشدار داد که اگر اصلاحات اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و صندوق جهانی پول را اعمال نکند، کمک‌های مالی مورد انتظار خود را متوقف کند.

وستروله گفت: “ما خواهان کمک به یونان هستیم و به این کشور کمک خواهیم کرد اما آتن باید برای دریافت کمک آماده باشد. اگر یونان از مسیر اصلاحات مورد توافق منحرف شود، پرداخت بسته‌های مالی آتی ممکن نخواهد بود. همبستگی یک خیابان یک طرفه نیست.”

این هشدار بعد از این داده شد که مردم کشور بحران زده یونان در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور به طور گسترده به احزاب مخالف اقدامات ریاضتی رای دادند تا خشم خود را نسبت به اعمال طولانی مدت اصلاحات ریاضتی که از سوی اتحادیه اروپا پیشنهاد شده، ابراز کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نتایج انتخابات پارلمانی یونان به نگرانی‌ها مبنی بر سرنوشت اعمال اصلاحات اقتصادی و این‌که اعضای جدید پارلمان این کشور به طرح ریاضتی اتحادیه اروپا پایبند خواهند ماند یا خیر، دامن زده است.

مردم یونان از اوایل سال ۲۰۱۱ اعتراضات خود را به اقدامات ریاضتی مورد درخواست اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول آغاز کردند. دولت جرج پاپاندرو نخست وزیر سابق یونان در سال ۲۰۱۱ در تلاش برای مبارزه با مشکلات اقتصادی اعمال اقدامات ریاضتی را آغاز کرد.

آشوب در حوزه یورو منجر شده است که اتحادیه اروپا از اعضای خود بخواهد که به طرح‌ها مبنی بر کاهش بودجه پایبند باشند و از سوی دیگر وعده داده که برنامه‌های جدیدی را در راستای رشد اقتصادی جهت کاهش مشکلات مالی ارائه دهد.

کشور یونان که از هر ۵ کارگر آن یک نفر بیکار است، کانون بحران بدهی در حوزه یورو است. بانک‌ها در این کشور در موقعیتی شکننده قرار داشته و حقوق بازنشستگان و دستمزدهای دولتی تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. یونان همچنین با توجه به حجم اقتصادی‌اش در میان ۱۷ کشور حوزه یورو، دارای بالاترین بدهی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×