اخبار فرش ماشینی

آغاز سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری خارجی‌ها در مازندران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

استاندار مازندران از آغاز سرمایه‌گذاری پنج‌میلیارد دلاری خارجی‌ها در طرح‌های عمرانی، خدماتی و گردشگری در مناطق مختلف این استان خبر داد. سید علی اکبرطاهایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، افزود: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری شرکت قزاقستانی در سیلوی بندر امیرآباد، سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاران اماراتی و کویتی در منطقه سیاه بیشه کندوان و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری شرکت‌های آلمانی در بخش لاریجان آمل از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در استان است. وی افزود: سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری گروه ترکیه‌ای برای نساجی مازندران نیز گشایش ارزی شده است.

استاندارمازندران تصریح کرد: شماری از سرمایه‌گذاران مازندرانی و مقیم خارج کشور، مقدمات سرمایه‌گذاری در ساخت چند هتل بین‌المللی و تله‌کابین در غرب استان را انجام دادند و پیشرفت‌های اجرایی هم دارند. طاهایی به دور سوم سفر هیأت دولت به مازندران اشاره کرد و گفت: اسناد مقدماتی سفر سوم با وزیران و روسای سازمان‌ها تفاهم شده و در برخی موارد هم که تفاهم حاصل نشده است، در جلسه هیات دولت در استان انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از مصوبات دور دوم سفر دولت به مازندران محقق شده است، تصریح کرد: در دو سفر دولت از طرح‌های مهم و بزرگ تاثیرگذار در مازندران بهره‌برداری شد.
استاندارمازندران، با اشاره به افتتاح کارخانه خودروسازی در بابل، سکوی شناور ایران‌البرز و کارخانه فولاد در بندرامیرآباد بهشهر به عنوان مهم‌ترین مصوبات ابراز امیدواری کرد که در دور سوم سفر دولت به مازندران بتوان طرح‌های قابل‌توجهی برای توسعه و پیشرفت تمامی بخش‌های استان مصوب کرد.

پنبه بورسی می‌شود     

تفاهم‌هایی برای عرضه پنبه در بورس کالای ایران انجام شده و این محصول پس از بررسی‌های کارشناسان، بورسی می‌شود.  بهرام نظری، مدیر‌عامل اتحادیه پنبه‌کاران با بیان این مطلب افزود: با ارائه پنبه در بورس و تعیین قیمت‌ها در این سیستم، از سوء‌استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌شود. او افزود: می‌توان بازار پنبه را طوری مدیریت کرد که منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده در آن لحاظ شود. نظری تاکید کرد: براساس طرحی که اتحادیه پنبه‌کاران به رئیس‌جمهوری ارائه کرده این مجموعه با شبکه تعاونی‌ها قادر به مدیریت تولید پنبه در کشور است. او در‌خصوص وضعیت جذب پنبه تولید داخل توسط صنایع نساجی، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی پنبه، در حال حاضر وضعیت خرید توسط صنایع نساجی مطلوب است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×