اخبار نساجی

آخرین اخبار از پروژه آزاد‌راه حرم‌تاحرم

مدیر عامل شرکت ساخت با بیان اینکه آزاد‌راه حرم تا حرم جزو پروژه‌های ردیف‌دار پیوست قانون بودجه خواهد شد، از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت وزارت راه به این پروژه خبر داد.‌

سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس «توانا»، درباره عملیات احداث آزاد‌راه حرم تا حرم، با اشاره به اینکه طول این آزاد‌راه ‌یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر است، اظهار داشت: پس از تکمیل این پروژه ‌حجم زیادی از زائران بارگاه امام رضا(ع) از طریق این مسیر تردد خواهند کرد.

* اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت‌ به آزادراه حرم تا حرم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزاد‌راه حرم تا حرم به صورت مشارکتی دولت و بخش خصوصی ساخته می‌شود، یادآور شد:‌‌ ۵۰ درصد هزینه اجرای این مسیر توسط ‌دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود که در این‌باره دولت سهم ۵۰ درصدی خود را تقریباً تأمین کرده است.

صادقی با بیان اینکه این آزادراه به صورت bot اجرا می‌شود، یادآور شد: از محل فروش اوراق مشارکت اعتباری به این پروژه اختصاص می‌یابد، ضمن آنکه کمیسیون ماده ۲۱۵ این پروژه اخیراً تصویب شده است و جزو پروژه‌های ردیف‌دار پیوست قانون خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: از ۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان آن به پروژه آزادراه حرم تا حرم اختصاص می‌یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادقی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و در واقع کشور ایران از نظر اجرایی و توانایی فنی هیچ کمبودی ندارد و از لحاظ توان مهندسی، طراحی‌ها و پیمانکاران توانمند بسیار قوی هستیم و تنها موضوع در این میان، وجود منابع مالی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امید است مشکلات کمبود مالی پروژه‌ها از محل انتشار اوراق مشارکت و سایر منابع پیش‌بینی شده در قانون نظیر فاینانس، BOT و فروش کارخانجات دولتی، جبران شود تا به اهداف برنامه پنجم نزدیک شویم.

* پیشرفت ۲۵ درصدی ساخت آزاد‌راه حرم تا حرم

وی با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون در سه قطعه در حال انجام است، اضافه کرد: در استان‌های خراسان رضوی و سمنان هرکدام، یک قطعه از این پروژه در حال اجرا است؛ عملیات اجرایی این آزاد‌راه از تهران در منطقه چرم شهر با فعالیت پیمانکاران و ماشین‌آلات در حال انجام است؛ همچنین از طرف مشهد به سبزوار نیز در چند قطعه پروژه در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان پیشرفت این پروژه اظهار داشت: پروژه آزاد‌راه حرم تا حرم از حرم حضرت معصومه (س) تا حرم امام رضا (ع) تاکنون حدوداً ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام آن به منابع مالی که تزریق می‌شود، بستگی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: این آزادراه‌ نقش بسیار مهمی در روان‌سازی ترافیک، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک خودرو‌ها دارد و موجب ایجاد ترافیک جاده‌ای روان برای مشتاقان دیدار حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×