اخبار فرش ماشینی

‏۳۰ هزار تن پنبه در کارخانجات پنبه‌ پاک‌ کنی خاک می‌خورد‏

عضو ستاد اجرایی خانه کشاورز استان قم از به صفر رسیدن تعرفه واردات پنبه با وجود انبار کردن ۳۰ هزار تن پنبه در کارخانجات انتقاد کرد.‏
علی مومن امروز در گفتگو با خبرنگاران در قم با بیان اینکه در حال حاضر در فصل کشت پنبه به سر می‌بریم، اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۰ هزار تن پنبه در کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی و انبار کشاورزان موجود است که با این حال تعرفه گمرکی واردات پنبه به صفر رسیده است.

وی خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه در این ارتباط شد و افزود: ادامه روند فعلی سبب وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیر به صنعت پنبه کشور خواهد شد.
وی با اشاره به سطح زیرکشت پنبه در استان قم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته سطح زیرکشت پنبه در استان قم به ۸ هزار تن رسیده است، اما بی‌توجهی مسئولان به موضوع واردات پنبه، سطح زیرکشت این محصول را به شدت کاهش خواهد داد.

مومن پیش‌بینی کرد در صورت ادامه روند فعلی، سطح زیر کشت پنبه در استان قم به ۲ هزار تن کاهش یابد.
وی با اشاره به نواحی مختلفی که در استان قم زیر کشت پنبه قرار دارند، ادامه داد: قسمت‌های عمده‌ای از بخش مرکزی و دهستان قمرود و نواحی پیرامون شهر جعفریه زیر کشت پنبه قرار دارند.
عضو ستاد اجرایی خانه کشاورز استان قم با این حال یادآور شد: موضوع صفر شدن تعرفه واردات پنبه به کشاورزان کل کشور صدمه وارد خواهد کرد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از نرخ خرید تضمینی پنبه افزود: با توجه به هزینه‌های سنگین کشت، داشت و برداشت پنبه، فروش پنبه به نرخ خرید تضمینی، جز ضرر و زیان حاصلی برای کشاورزان ندارد.
مومن یادآور شد: نرخ خرید تضمینی پنبه از کشاورزان، ۵۴۰ تومان تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سطح استان قم ۱۸ هزار نفر در ارتباط با محصولات مختلف کشاورزی فعالیت می‌کنند. ‏
منبع خبرگزاری فارس

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×