اخبار نساجی

کالای صادراتی ایران ۱۱درصد گران و واردات ۱۳درصد ارزان شد

قیمت هر تن کالای صادراتی ایران در سال جاری ۱۱ درصد گران تر از پارسال و ارزش واردات هر تن کالا نیز ۱۳ درصد ارزان تر از سال گذشته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی هشت ماهه امسال ۶۳ میلیون تن کالا صادر شد که ارزش ریالی آن ۸۳۴ هزار میلیارد ریال و ارزش دلاری آن بیش از ۳۱.۴ میلیارد دلار بوده است، این در حالی است که طی هشت ماهه سال گذشته بیش از ۵۸ میلیون تن کالا به ارزش ۶۵ هزار میلیارد تومان و ۲۶.۲ میلیارد دلار صادر شده است که به ترتیب رشدهای ۷.۵، ۲۸ و ۱۹.۷ درصد داشته است.

ارزش و وزن کالاهای صادراتی و وارداتی ایران

بنابراین، ارزش هر کیلو کالای صادراتی ایران در سال جاری ۱۳۱۵ تومان می شود که در مقایسه با ۱۱۰۵ تومان پارسال ۱۹ درصد رشد دارد. ارزش هر تن کالای صادراتی نیز در سال جاری ۴۹۵ دلار می شود که رشد ۱۱ درصدی در مقایسه با رقم ۴۴۵ دلار سال گذشته دارد.

به گزارش تسنیم، تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۲۶ میلیون تن کالا به ارزش ۸۸ هزار میلیارد تومان و ۳۴.۲ میلیارد دلار وارد شد که به لحاظ وزنی ۳۷.۵ درصد در مقایسه با ۱۹ میلیون تن پارسال رشد دارد، به لحاظ ارزش ریالی ۲۶.۴ درصد بیشتر از ۷۰ هزار میلیارد تومان پارسال و از نظر ارزش دلاری نیز ۲۰ درصد بالاتر از ۲۸.۴ میلیارد دلار سال گذشته است.

بر این اساس، ارزش هر کیلو کالای وارداتی ایران در سال جاری ۳۳۹۰ تومان می شود که در مقایسه با ۳۶۸۸ تومان پارسال ۹ درصد رشد دارد. ارزش هر تن کالای وارداتی نیز در سال جاری ۱۳۰۸ دلار می شود که رشد ۱۳ درصدی در مقایسه با رقم ۱۴۹۶ دلار سال گذشته دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انتظار می رود با توجه به نزدیک شدن انتخابات در ایران سال ۱۳۹۶ سال مهمی برای اقتصاد ایران باشد چرا که امکان ایجاد تغییرات و یا تنش های جدید در بازار باعث نگرانی بیش از پیش سرمایه گذاران در بازار و توقف مجدد بازارهایی مانند مسکن و تحرکات قابل پیش بینی در بازار ارز و بورس خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×