اخبار نساجی

علاقمندی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای حضور در عسلویه / کاهش صادرات به امارات بر اثر تحریم‌ها

 

علاقمندی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای حضور در عسلویه / کاهش صادرات به امارات بر اثر تحریم‌ها

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات از کاهش صادرات به امارات بر اثر تحریم‌ها خبر داد و گفت: پس از نشست سازمان ملل نمایندگی‌های شرکت‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی برای حضور در عسلویه و فعالیت در صنعت نفت و گاز اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، مسعود دانشمند در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: حدود ۲ هفته است که دولت امارات اخراج ایرانی ها را متوقف کرده است و شرکت‌های ایرانی به آینده بسیار خوش‌بین‌تر هستند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام دولت امارات چراغ سبزی برای ایرانی‌ها است گفت: نمایندگی‌های شرکت‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی اعلام کرده‌اند که علاقه زیادی به حضور در صنعت نفت و گاز ایران و به ویژه در عسلویه دارند.

وی افزود: محافل ایرانی در دوبی و کشور امارات متحده عربی برای ایجاد فضای باز تجاری آماده شده‌اند و در واقع این تحولات به رفت و آمدهایی که در سازمان ملل رخ داده است مربوط می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: تجارت رسمی بین ایران و امارات بین ۶ تا ۷ میلیارد دلار است اما تجارت غیررسمی بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار است در حالی که ۸ میلیارد دلار آن واردات و ۵ میلیارد دلار آن صادرات مجدد است.

دانشمند با بیان اینکه صادرات به امارات پس از تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است گفت: به همان اندازه که صادرات به امارات کاهش یافته است به چین افزایش یافته و این به معنای آن است که در شرایط تحریم تحریم‌ها کشور چین تا حدودی جایگزین امارات شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×