اخبار فرش ماشینی

صنعت “نساجی” مورد بی‌مهری قرار گرفته است

 

صنعت نساجی

ندیمی گفت: صنعت نساجی که به عنوان یکی از صنایع پرتقاضا و پراشتغال‌ در کشور محسوب می‌شود مظلوم و بی‌مهر واقع شده است.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: صنعت نساجی که به عنوان یکی از صنایع پرتقاضا و پراشتغال در کشور محسوب می‌شود مظلوم واقع شده است.  
 
وی در ادامه افزود: این صنعت با ۳ مشکل اصلی روبرو است اول درهای قانونی و بی‌قانونی برای ورود کالا به کشور باز است و تولیدکنندگان هر چقدر برای بهبود این وضعیت تلاش کنند نمی‌توانند با این مسئله مقابله کنند در ثانی منابع قابل اعتنایی برای این صنعت در طی سازمان اخیر به خصوص با تشدید تحریم‌ها به نساجی اختصاص نیافته است و در نهایت به روزآوری تکنولوژی این صنعت در دنیا سبب شده تا کشور نتواند در این زمینه با کشورهای دیگر رقابت کند.
 
ندیمی با اشاره به تخصص بودجه این صنعت افزود: باید اعتراف کنیم که نه دولت و مجلس به نساجی منابعی اختصاص نداده‌اند تا مشکلات خود را برطرف کند و امیدواریم در سال‌های آتی بتوان منابع اختصاص داد.
 
ندیمی در پایان با اشاره به وضعیت تحریم‌ها افزود: این تحریم‌ها سبب شد تا این گروه منابع ارزی خود را جهت خرید تکنولوژی‌ها به روز این صنعت و هم چنین تأمین مواد اولیه با مشکل روبرو کند که کماکان این مسئله به قوت خود باقی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×