مد و پوشاک

جریمه نقدی ۸۳۰ میلیون ریالی قاچاقچیان البسه و پارچه

 

 

تعداد سه محموله کالای خارجی شامل ۶۱۳۶ ثوب انواع پوشاک از جمله کت و شلوار، ۴۷ عدد دوربین دیجیتالی، ۴۰۰ عدد شارژر موبایل، ۲۱۰۰ متر پارچه، ۴۳۲ عدد فلش مموری و ۷۱ بسته انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های زنجان و ایجرود از سه دستگاه خودرو با فاصله زمانی بسیار کوتاه کشف و ضبط شد.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان، در این رابطه رانندگان خودروها به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان معرفی و شعبه مذکور اقدام به تشکیل تعداد سه پرونده کرد.

 با انجام تحقیقات لازم مشخص شد محموله‌ها متعلق به خود رانندگان بوده و بدون اخذ مجوزهای لازم وارد کشور شده است که نشان‌دهنده قاچاق بودن کالاها است. بر این اساس پس از بررسی مستندات پرونده‌ها، طبق رأی صادره، عاملان قاچاق علاوه بر امحای لوازم آرایشی و بهداشتی (به دلیل اعلام غیر قابل مصرف انسانی بودن از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان) و ضبط مابقی کالاها به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۸۳۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 صدور حکم ۷۹۱ میلیون ریالی پرونده عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع

 پس از اعلام شکایت از سوی یکی از بانک‌های دولتی سطح استان علیه یک شرکت مبنی بر دریافت ارز دولتی، پرونده‌ای در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت. شرکت متخلف اقدام به دریافت ارز دولتی بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار نموده تا اقدام به واردات کالا به داخل کشور کند که بر اساس تحقیقات انجام گرفته و اخذ نظرات کارشناسی مشخص شد، ارزش ریالی کالاهای وارداتی بسیار کمتر از ارز دریافت شده از سوی شرکت است.

 بر این اساس، پس از استخراج میزان تخلف صورت گرفته، متهم پرونده به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر ۷۹۱ میلیون ریال محکوم شد. با اعتراض متهم به رأی صادره، پرونده در شعب تجدیدنظر مورد بررسی دقیق قرار گرفت که در نهایت به دلیل صدور رأی بر اساس موازین قانونی، رأی صادره تأیید شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×