اخبار فرش ماشینی

ثبت ۶اثر فرهنگی سیستان وبلوچستان در فهرست آثار ملی کشور

اداره‌کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان کرد: تعداد ۶ اثر فرهنگی ناملموس(معنوی) در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، با پیگیری‌ها و تلاش‌های به عمل آمده در اداره‌کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، (معاونت میراث فرهنگی ـ حوزه ثبت آثار فرهنگی ناملموس) در اجرای ماده یک قانون تشکیل سازمان و قانون الحاق به کنوانسیون حفظ میراث فرهنگی ناملموس و در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون فوق ۶ اثر فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شدند.

مهارت و فن حصیربافی سیستان با شماره ۹۱۷، مهارت و فن حصیربافی بلوچستان با شماره ۹۱۸، مهارت و تکنیک بافت فرش سیستان با شماره ۹۱۹، سحرخوانی در سیستان با شماره ۹۲۰، رمضان خوانی در سیستان با شماره ۹۲۱، موسیقی دونلی در بلوچستان با شماره ۹۲۲ از جمله این آثار است.

این آثار پس از تشکیل پرونده و بحث و بررسی و در راستای برنامه‌های ثبتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در فهرست آثار ملی کشور(فهرست نمونه و درخطر) به ثبت رسیده است.

در همین راستا تاکنون ۷ اثر فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×