اخبار فرش ماشینی

توسعه کارگاه های تولید فرش دستباف در زندان های آذربایجان غربی از اولویت هاست

ارومیه – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: توسعه کارگاه های تولید فرش دستباف در زندان های این استان از اولویتهای کاری این سازمان است.

عباداله اکبری روز شنبه در دیدار با رییس اداره زندان های آذربایجان غربی افزود: به منظور حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه، جلوگیری از بزه اجتماعی و ایجاد منبع درآمد برای اعضای خانواده زندانیان با همکاری اداره کل زندانها زمینه برای توسعه کارگاه های تولید فرش دستباف در زندانها فراهم می شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و ارتکاب جرم است باید با افزایش مهارت در فرد ضمن ایجاد شرایط مناسب به تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی فرد کمک کرد.

اکبری با اشاره به اینکه در زمان حاضر بیشتر مجرمان زندانی از اشتغال مناسب برخوردار نیستند یا مهارت لازم را برای انجام کار ندارند یادآور شد: در صورت انجام این کار مددجویان موقع گذراندن حبس در کارگاه های آموزشی و فنی مشغول فعالیت شده که علاوه بر تامین نیاز مالی خانواده پس از رهایی از زندان و کسب مهارت می توانند با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده اشتغالی پایدار برای خود فراهم کنند.

وی افزود: در این راستا طی هماهنگی های صورت گرفته با اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف استان زمینه برای تامین تجهیزات و ابزار آلات موجود در انبار برای بافت و خرید فرش تولیدی توسط زندانیان فراهم شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×