اخبار فرش ماشینی

بررسی خوشه‌های کسب و کار قم در مرکز توسعه روستایی ریاست جمهوری

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ‌دستاوردهای خوشه‌های کسب و کار قم مورد ارزیابی و تحلیل مدیر کل سرمایه‌گذاری مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، مهندس روح اله ابراهیمی اظهار داشت: خوشه‌های کسب و کار یکی از سیستم‌های مدیریتی و حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است که در سال‌های اخیر اجرایی شده و خوشبختانه نتایج مثبتی را درپی داشته است.

وی افزود: خوشه‌های کسب و کار در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی و تحلیل شرایط مختلف و بررسی عوامل اولیه و نهایی در تولید کالا و محصولات صنعتی، تولیدکنندگان را یاری کرده تا در یک کار گروهی ضمن توجه به صنایع بالا و پایین دستی خود نسبت به تولید کالا اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خاطرنشان کرد: ‌این شرکت با توجه به ظرفیت‌های موجود استان قم تاکنون ۶ خوشه کسب و کار را شناسایی کرده که از این تعداد سه خوشه آن عملیاتی شده و خوشه کسب و کار کفش و دمپایی قم به عنوان نخستین خوشه استان توانسته است در سطح کشور مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: موفقیت‌های قم در بحث خوشه‌های کسب و کار موجب شد تا این روش ضمن کسب موفقیت و مطرح شدن به عنوان یک سیستم نوین و قابل اجرا در کشور، مورد توجه مسولان تصمیم گیر در سطح کلان قرار گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: ‌با توجه به موفقیت‌های عنوان شده مدیران کل هماهنگی و نظارت بر امور فنی حوزه معاون اول ریاست جمهوری و مدیرکل سرمایه گذاری مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در نشستی تخصصی با مدیران و کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی قم و همچنین عاملان و فعالان خوشه کسب و کار استان دستاوردها و قابلیت‌های اجرای این سیستم در بخش‌های مختلف کشور را مورد ارزیابی قرار دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه مدیران کل نهاد ریاست جمهوری از چندین مرکز کارگاهی فرش، تولید قطعات کفش و مبلمان بازدید کردند گفت:‌ در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خوشه‌های کسب و کار می‌توانند به عنوان مدلی مناسب در توسعه و تقویت مشاغل خانگی نقش مهم و تاثیر گذار ایفا کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×