اخبار نساجی

ایجاد دو کارخانه عظیم تولید چادر مشکی در کشور

 

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت از برنامه ایجاد دو کارخانه عظیم تولید چادر مشکی در شهر کرد و یزد خبر داد.

مهدی اسلام پناه درباره این که چه زمانی شاهد استفاده از چادر مشکی ایرانی خواهیم بود، افزود: در حال حاضر برای ایجاد کارخانه تولید چادر مشکی در شهر کرد ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار تخصیص داده شده که در حال عقد قرارداد و ورود ماشین آلات به داخل کشور است. این ظرفیت سازی ۱۰ میلیون متر مربعی حتما به تکمیل ظرفیت های نیمه تمام موجود کمک خواهد کرد.

وی گفت: همچنین در نشست هیئت وزیران در بهمن ۸۹ در مرکز استان یزد و شهرستان اردکان مبنی بر اعطای خط اعتباری از بانک مرکزی برای ایجاد کارخانه تولید پارچه چادر مشکی به تصویب رسیده که مراحل اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.

اسلام پناه با اشاره به اینکه امروز کشورمان به عنوان بزرگترین تولید کننده نخ ابریشم مصنوعی ۲۸۸ فیلامنت در خاورمیانه مطرح است، افزود: این نخ ماده اولیه بهترین نوع تولید می تواند محسوب ‌شود.

وی از تدوین پیش نویس سند حمایت از واحدهای تولیدکننده چادر مشکی خبرداد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به سند چشم انداز و توسعه صنعتی کشور در حوزه نساجی و پوشاک و چادر مشکی و نیز حمایت از تولید داخل، اقدامات خوبی را پیش بینی کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسلام پناه خاطرنشان کرد: تولید پارچه چادرمشکی از اولویت های صنعتی در حوزه طرح های صنعتی محسوب می شود و همه متقاضیان و صاحبان صنایع کارآمد می توانند برای ایجاد و توسعه واحدهای موثر در تولید این محصول صنعتی و ارزشی از حمایت های دولتی برخوردار باشند.

 

دریافت فرم اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×