اخبار فرش ماشینی

آذربایجان شرقی ۵۰۰ میلیون دلار فرش صادر کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ۵۰۰ میلیون دلار صادرات فرش دستباف در کشور، استان با ۲۱۱ میلیون دلار در حدود ۴۰ درصد از صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در گروه کالایی شیرینی و شکلات نیز صادر کنندگان استان آذربایجان‌شرقی با میزان صادرات ۱۶۵ میلیون دلار از مجموع ۳۲۵ میلیون دلار، سهم ۵۰ درصدی را در کشور احراز نموده اند و این کالاها به ۴۶ کشور صادر گردیده است.

وی گفت: از مجموع ۳۵۰ میلیون دلار صادرات کشمش کشور، صادر کنندگان استان آذربایجان‌شرقی با رقم ۱۲۰میلیون دلار صادرات کشمش به بیش از ۸۵ کشور جهان سهم ۳۵ درصدی از کل صادرات کشمش کشور را دارا هستند.

عظمایی با بیان اینکه از مجموع ۱.۴ میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکیه، سهم صادرات استان به این کشور در حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده، افزود: همچنین از مجموع ۶.۲ میلیارد دلار صادرات کشور به عراق آذربایجان‌شرقی با حدود ۳۲۰ میلیون دلار تنها پنج درصد کل صادرات کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: همچنین مجموع کل صادرات کشور به ارمنستان ۱۲۲ میلیون دلار بوده که آذربایجان‌شرقی با رقم بیش از ۸۲ میلیون دلار حدود ۶۵ درصد کل صادرات کشور به ارمنستان را دارا است.

این مسئول در خصوص میزان صادرات استان به جمهوری آذربایجان نیز متذکر شد: از مجموع ۵۰۴ میلیون دلار صادرات کشور به این کشور، سهم صادرات استان در حدود۸۰ میلیون دلار می باشد که نشان دهنده سهم ۱۶ درصدی در کشور می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی صادرات استان به گرجستان و روسیه را نیز به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ میلیون دلار عنوان نمود که این رقم به ترتیب بیانگر سهم ۵۰ و ۲۰ درصدی استان از کل مجموع صادرات ایران به این کشورها است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×