اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

دو نمایشگاه و ابهاماتی برای فعالان صنعت فرش ماشینی و موکت (بخش دوم)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مطالعه بخش اول

همانطور که مستحضرید در سال ۱۳۹۶ بر خلاف سالهای قبل دو رویداد فرش ماشینی و موکت در انتظار فعالان، تولید کنندگان و مدیران این حوزه است که پشت سرهم در ماه های مرداد و شهریور توسط دو شرکت اوراسیا نوید و بانیان فردا برگزار می شود. در بخش اول به طرح سوالاتی پرداختیم و قول دادیم از جنبه های مختلف این رویداد ها را بررسی کنیم.

یکی از بخش هایی که در برگزاری این دو رویداد مشابه مطرح است بحث فضای نمایشگاهی و سایت برگزاری است که قابل بحث و بررسی است

نمایشگاه شهر آفتاب زیر ساخت‌های بسیار مناسبی دارد و از نظر امکانات دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و مترو، پارکینگ و سالن‌هایی با ارتفاع سقف بلند ( بیش از ۳۲ متر) بدون ستون که مطابق با استانداردهای جهانی احداث شده و همچنین عضو ufi می‌باشد. نمایشگاه شهر آفتاب در جنوب شهر تهران مجاور مرقد مطهر امام خمینی(ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) و در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار احداث شده است. این نمایشگاه دارای یک ورودی شرقی از بزرگراه تهران-قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است. قرار است در سال ۱۳۹۶ بیش از ۴۰ نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب برگزار گردد. مشارکت کنندگان می‌توانند ماشین‌آلات و تجهیزات خود را به راحتی نصب و مونتاژ کنند و این می‌تواند نیازهای مشارکت کنندگان را برآورده کند.

اما از طرفی این نمایشگاه با وجود تمامی راه های دسترسی خارج از تهران بزرگ قرار گرفته و دسترسی را برای بسیاری از بازدیدکنندگان به ویژه مردم و خریداران نهایی سخت می کند و حتی شاید بسیاری از خیر امدن به نمایشگاه و بازدید گذشته و منتظر نمایشگاه تهران بمانند.
سایت نمایشگاه های بین المللی تهران نیز هر چند در مقایسه با شهر آفتاب قدیمی تر است اما هویت تاریخی، دسترسی بسیار عالی، شناخته شده بودن برای تمامی فعالان نمایشگاهی داخل و خارج ایران و سرویس رسانی بهتر از مزایای خاص خود برخوردار است و شاید بسیاری از شرکت ها حضور در نمایشگاهی در تهران بزرگ را ترجیح دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اما به طور کلی با توجه به سیاست های شورای تامین و شورای شهر تهران برای انتقال نمایشگاه ها و رویدادهای پربازدید کننده به خارج شهر تهران سرمایه گذاری شرکت های برگزار کننده نمایشگاه در شهر آفتاب منطقی و عقلانی است.

بنابه گفته برگزار کنندگان نمایشگاه از آنجایی که سایت نمایشگاهی شهر آفتاب و برنامه های آن توسط شهرداری تهران مدیریت می شود امتیازات ویژه ای را به شرکت های نمایشگاهی و غرفه گذاران ارائه می کند.
یکی از امتیازهای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب حذف کمیته ارزی و ریالی می‌باشد. شرکتهای وارد کننده و بازرگانی (دارای نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در ایران) می‌توانند به صورت ریالی بدون پرداخت ارز در نمایشگاه حضور داشته باشند. کلیه غرفه‌ها بصورت ریالی می‌باشد که این خود باعث شد بار سنگینی از دوش مشارکت کنندگان برداشته شود در حالی که قوانین نمایشگاه های بین المللی تهران این اجازه را به برگزار کنندگان نمی دهد.

در بخش های بعدی زوایای دیگری را بررسی خواهیم کرد…
با ما باشید
اگر در مورد ابهامات و سوالات مطرح شده نظر ، پیشنهاد و یا ایده ای دارید از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید

بهنام قاسمی
سردبیر
مجله نساجی کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×