اخبار نساجی

۲۷۰۰ ردیف تعرفه‌ای ارز دولتی می‌گیرند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

2700 ردیف تعرفه‌ای ارز دولتی می‌گیرند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۲۷۰۰ ردیف تعرفه در واردات کالاها، ارز دولتی ۱۲۲۶ تومانی می‌گیرند، گفت: سازمان حمایت کالاهای وارداتی را در طرح مبارزه با گرانفروشان به شدت کنترل و قیمت آنها را رصد خواهد کرد تا تخلفی صورت نگیرد.

محمدحسین نکویی‌مهر با اشاره به تشدید نظارت بر بازار اقلام وارداتی گفت: از جمله زمینه‌هایی که طی ماه‌های اخیر به محل مناسبی برای سودجویی تبدیل شده، کالاهای وارداتی است؛ به طوری که تعدادی از واردکنندگان به بهانه افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت اقلام وارداتی را تا دو برابر افزایش داده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ ردیف تعرفه موجود در کتاب مقررات صادرات و واردات، دو هزار و ۷۰۰ ردیف تعرفه کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه، ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی را در بر می‌گیرد که دولت نیز تعهد کرده است تا ارز مورد نیاز واردات آنها را به نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومانی در اختیار واردکنندگان گذارد.وی تصریح کرد: صاحبان این کالاها موظف هستند تا قیمت تمام شده خود را با نرخ ۱۲۲۶ تومانی ارز محاسبه کنند، در غیر این صورت، تخلف آشکار کرده‌اند.نکویی‌مهر تاکید کرد: مبنا قرار دادن ارز آزاد در محاسبه قیمت تمام‌شده از سوی واردکنندگان تخلف است و با آنها برخورد خواهد شد، البته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز بر این قیمت‌گذاری نظارت خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در قالب طرح تشدید مبارزه با گرانفروشان، رصد کالاهای وارداتی در دستور کار قرار گرفته و با تخلفات به شدت برخورد خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×