اخبار فرش ماشینی

۲۴۲۰ میلیارد تومان درآمد سالانه بافت فرش در استان کرمان

 

 

معاون امور بازرگانی و توسعه‌ی تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به درآمد سالانه ۲۴۲۰ میلیارد تومان بافت فرش در استان کرمان گفت: از تولید و صادرات فرش دستباف کرمان، سالانه حدود ۲۴۲ میلیارد تومان عاید استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر،«مصطفی زریسفی» عصر دیروز(یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه) در دومین جلسه‌ی احیای صنعت فرش کرمان با ذکر این مطلب که مقرر شده بود شرکت فرش کرمان در دولت گذشته به سازمان میراث فرهنگی واگذار شود، افزود: این شرکت با ۲۸ هزار مترمربع فضا، از ظرفیت مناسبی برای تبدیل به باغ موزه و نیز نمایشگاه و فروشگاه متمرکز فرش دستباف کرمان برخوردار است.

وی با بیان اینکه وضعیت فرش کرمان هنوز وخیم نیست، ادامه داد: هم‌اکنون استان کرمان با داشتن ۳۰ تولیدکننده فعال در زمینه‌ی تولید فرش و نیز ۷۰ هزار بافنده‌ی متبحر، بصورت سالیانه چیزی در حدود ۲۴۲ هزار مترمربع فرش تولید می‌کند که این میزان، درآمدی بالغ بر ۲۴۲ میلیارد تومان را برای استان به همراه دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲۶ هزار دار قالی در استان بصورت تمام وقت در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: هر بافنده در بازه‌ی زمانی پاره وقت حدود ۲ متر، نیمه‌وقت ۴ متر و تمام‌وقت ۸ مترمربع قالی می‌بافد.

زریسفی شمار بافندگانی که دارای کارت عضویت بازرگانی استان هستند را بیش از ۵۰ هزار نفر عنوان و خاطرنشان کرد: پارسال با همت همه‌ی دست‌اندرکاران صنعت فرش کرمان، حدود ۲۵ میلیون دلار صادرات فرش دستباف به دیگر کشورهای متقاضی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه‌ی این جلسه وزیری،«خواجه حسینی»، «آذربهرام»، «شفیعی» و «کاربخش» که از فعالان صنعت فرش استان محسوب می‌شوند طی دقایقی به بیان تاریخچه و نیز مشکلات پیشِ‌روی این صنعت در استان کرمان پرداختند.

بر اساس این گزارش، «حسینی» مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری کرمان و نیز «طبیب‌زاده» از اتاق بازرگانی کرمان، از دیگر سخنرانان این جلسه بودند که طی دقایقی به بیان دغدغه‌های حوزه‌ی مسئولیت خود اشاره کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×