اخبار فرش ماشینی

‎۹۹ درصد بافندگان فرش در اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند‏‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان‎
‎۹۹  درصد بافندگان فرش در اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند‏‎ ‎

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: فردبافی‎ ‎تنها در اصفهان صدق می‌کند چرا که ۹۹ ‌درصد از بافندگان ما خانم‌ها هستند‏‎.‎
علی‎ ‎ماهانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فروش فرش‎ ‎دستباف نسبت به سال گذشته کاهش یافته در حالی که دستمزد بافندگان و مواد‎ ‎اولیه مورد استفاده در قدیمی‌ترین صنعت کشور افزایش یافته است‎.
‎وی با اشاره به غالب بودن فردبافی در مقایسه با جمع بافی در صنعت فرش‎ ‎تصریح کرد: این غالب بودن تنها در اصفهان صدق می‌کند، چرا که ۹۹‌درصد از‎ ‎بافندگان ما خانم‌ها هستند که مشغول به کارند و در حال حاضر ۳۷‌ هزار و‏‎ ۵۰۰ ‎خانم در شهر اصفهان مشغول به بافندگی هستند‎.

‎نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان افزود: خانم‌های‎ ‎بافنده فرش در اصفهان به سبب اصالت و قید و بند‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند‎ ‎در خانه‌های خود مشغول انجام این کار باشند‎. ‎وی اظهار داشت: با استفاده از سیستم رسانه‌ای می‌توانیم با یک‎ ‎برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغات وسیع در کل استان اطلاعات بیشتری در مورد‎ ‎کارگاه‌های بافندگی در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم‎. ‎ماهانی خاطرنشان کرد: آموزش فعالان صنعت فرش وظیفه مرکز ملی فرش است‎ ‎که با گذاشتن کلاس‌های آموزشی می‌توان مخاطبان بیشتری در این باره داشته‎ ‎باشیم‎. ‎وی با اشاره به نیاز مخاطبان در صنعت فرش تصریح کرد: امروزه صنعت فرش‎ ‎اصفهان با رقبای بیشتری مواجه است و تولیدکنندگان دیگر به دنبال سلیقه‎ ‎مشتری هستند و این در حالی است که در حال حاضر کلاس‌های سلیقه‌یابی با‎ ‎فرستادن افرادی به خارج از کشور در حال برگزاری است‎. ‎ماهانی بیان داشت: نخستین اقدامات برای تاسیس موزه فرش در اصفهان سال‎ ۱۳۸۱ ‎بود که اتحادیه تولید کنندگان فرش به شدت پیگیر این موضوع هستند، اما‎ ‎به دلیل کوتاهی مدیریت تا به حال این موزه شکل نگرفته است‎. ‎وی تصریح کرد: در سومین جشنواره فرش در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ مشکلات موزه برطرف شد و حتی مکان آن هم در نظر گرفته شده است‏‎.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×