اخبار نساجیاسلاید شومد و پوشاکنساجی و مردم

۹ رکورد جالب صنعت نساجی در کتاب گینس + عکس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بزرگترین فرش دستباف جهان

اولین رکورد جالب که برای شما گردآوری کرده ایم مربوط به بزرگترین فرش دستباف جهان است که همانطور که حدس میزنید بافته دست هنرمندان ایرانی است اما در ایران نیست! بلکه در مسجدی در ابوظبی قراردارد. این فرش ۵۶۳۰ متر مربع مساحت دارد و در سال ۲۰۰۷ در شهرستان نیشابور بافته شده است.

این فرش در ۹ قسمت بافته شده و سپس در محل یکپارچه سازی شده است. جالب اینکه این فرش در ابتدا ۶۰۰۰ متر مربع بوده اما برای قرارگرفتن به طور کامل در مسجد ابوظبی مجبور به حذف بخشی از آن شدند.

بزرگترین فرش دستباف جهان

بافت بزرگترین منسوج از جنس ابریشم تار عنکبوت

این رکورد در کشور کمتر شناخته شده ماداگاسکار و در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسیده است. این لباس از تار بیش از یک میلیون عنکبوت طلایی ماداگاسکاری ماده که ارزش بسیار بالایی دارد بافته شده است. بافت این لباس ارزشمند هشت سال به طول انجامیده و ۶ هزار ساعت برای بافت آن وقت صرف شده است.

بافت بزرگترین منسوج از جنس ابریشم تار عنکبوت
هر روز یک تیم ۸۰ نفره به طور طبیعی عنکبوت های طلایی را از طبیعت وحشی ماداگاسکار جمع آوری کرده و به کمک ابزارهای دستی ابریشم تار عنکبوت را از اسپینرت های عنکبوت استخراج کرده و سپس بدون آسیب به آنها در طبیعت رها شدند.

به طور کلی ابریشم جمع آوری شده از ۲۳۰۰۰ عنکبوت طلایی ماداگاسکاری به وزن ۲۵ کیلو گرم برای تولید این لباس نفیس به کار گرفته شد.
این پروژه توسط یک طراح فشن آمریکایی به نام نیکولاس گودلی و یک کارشناس تاریخ و هنر نساجی از انگلستان به نام سیمون پیر حمایت و رهبری شد. بعد از بافت این اثر گرانبها در موزه ویکتوریا آلبرت لندن به نمایش درامد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بافت بزرگترین منسوج از جنس ابریشم تار عنکبوت
بافت بزرگترین منسوج از جنس ابریشم تار عنکبوت

گران ترین کت و شلوار جهان در یک مزایده

این کت و شلوار که در یک مزایده در شهر سورات هندوستان به مبلغ ۶۹۳ هزار دلار فروخته شد قبلا توسط رییس جمهور محبوب هند یعنی نارندرا مودی در دیدار با باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا پوشیده شده بود.

این کت و شلوار توسط آقای لالجی پاتل در فوریه ۲۰۱۵ خریداری شد.
پول حاصل از فروش این کت و شلوار یک سازمان بشر دوستانه حامی طبیعت صرف پاکسازی رودخانه گنگ شد.

گران ترین کت و شلوار جهان در یک مزایده 

طولانی ترین تور دنباله لباس عروس جهان

یک عروس قبرسی رکورد دار بلندترین دنباله تور لباس عروس است.

خانم ماریا پاراسکوا از کودکی آرزو داشت که بلندترین لباس عروس را داشته باشد و این ارزو در آگوست ۲۰۱۸ در مراسم عروسی او تحقق یافت و تور لباس عروس وی به طول ۶۹۶۲ متر یعنی بلند تر از ۶۳ زمین فوتبال آمریکایی به ثبت گینس رسید.

طولانی ترین تور دنباله لباس عروس جهان
طولانی ترین تور دنباله لباس عروس جهان

هزینه این دنباله لباس عروس حدود ۴۰۰۰ یورو شده است. برای دست یافتن به این رکورد , ماریا ۷۱۰۰ متر تور به عرض بافت ۱۸۰ ساننی متر را خریداری کرد. به گفته او مشکل ترین بخش کار همان پیداکردن یک گروه خیاط خوب برای تهیه طراحی و دوخت این تور بود که حدود یک ماه طول کشید.

طولانی ترین تور دنباله لباس عروس جهان طولانی ترین تور دنباله لباس عروس جهان

بزرگترین کلکسیون کراوات جهان

این کلکسیون که متعلق به خانم آیرین اسپارکز از نیوزیلند میباشد مجموعه ای است از ۲۱ هزار و ۳۲۱ کراوات !! این رکورد در ماه جولای سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است.
ایده این کلکسیون وقتی شکل گرفت که این خانم ایرلندی تصمیم گرفت در سال ۲۰۰۰ از کراوات های دور ریز لحاف بدوزد.
او در عرض دو سال توانست تنها سه عدد لحاف کراواتی بدوزد.

بزرگترین کلکسیون کراوات

بزرگترین عکس تی شرت انسانی جهان

این رکورد در سال ٢٠١٨ در کلمبیا به ثبت رسیده و در آن ۲۸۹۱ شخص شرکت کننده لباس تیم فوتبال محبوب کلمبیا یعنی تیم باشگاهی Bucaramanga را به نمایش درآوردند.

بزرگترین عکس تی شرت انسانی جهان

بزرگترین سوتین زنانه جهان

ساختمان معروف آی تی وی لندن همواره نقش مهمی در رویدادهای اجتماعی لندن دارد. اما این بار ساختمان تلوزیون انگلستان یک رویداد جالب را میزبانی کرد و آن نصب بزرگترین سوتین زنانه جهان به ابعاد ۲۶ متر در ۲۹ متر بود که ساخت آن چهار هفته به طول انجامید و سه روز برای نصب آن وقت صرف شد.
این سوتین زنانه توسط برند مواد پاک کننده vanish و به مناسبت روز جهانی سرطان سینه تهیه شده بود و توانست رکورد بزرگترین سوتین زنانه را به خود اختصاص دهد.

در ساخت این سوتین زنانه از ۳۷۵ متر مربع پارچه به وزن ۸۰ کیلوگرم استفاده شده است.

بزرگترین سوتین زنانه جهان

 

رکورد جمع اوری بیشترین لباس در ۲۴ ساعت

این رکورد توسط یک سازمان جوانان در کویت به ثبت رسیده و در یک روز حدود ۵۶۹۳۴ کیلوگرم لباس در شهر کویت در کشور کویت جمع آوری شد. این رکورد در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۵ به ثبت رسیده است.

بزرگترین مجموعه لباس برای بازیافت

این رکورد در کشور عربستان صعودی در شهر ریاض در تاریخ ۲۸  می ۲۰۱۹ ثبت شد و حدود ۵۶۵ هزار و ۷۸۹ قطعه لباس جمع آوری گردید.
مجری این طرح سازمانی به نام اتوایا در عربستان بوده است.
در این مجموعه بزرگ علاوه بر لباس, اکسسوری, کفش و کیف نیز جمع آوری شد.

منبع : کتاب رکوردهای گینس

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×