اخبار فرش ماشینی

۹۰درصد برند‌های پوشاک بازار تقبلی است/۸۰درصد قاچاق از مبادی گمرک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر انجمن صنایع نساجی کشور با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از ورودی های کالاهای قاچاق هستند که ۲۰درصد از کل پوشاک قاچاق از این مبادی وارد و مابقی از طریق نقاط گمرکی وارد کشور می شوند گفت: ۹۰ درصد برندهایی که مردم برای خرید آنها هجوم می برند، تقلبی اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی رئیس زاده درباره قاچاق پوشاک افزود: قاچاق یک مسئله اقتصادی است و صرفه اقتصادی دارد و در این زمینه چارچوب های سیاست گذاری به درستی انجام شده است اما جنبه رسیدن به هدف درست نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: باید دید ریشه حجم عظیم قاچاق در کشور کجاست و در این زمینه اگر نگاهی کوتاه به آمار گمرک کشور خودمان و آمار گمرک کشورهای دیگر به عددی کاملاً متفاوت می رسد.

رئیس زاده گفت: در سال ۹۴ همه تعرفه ها به صورت یکسان و به میزان ۳۲ درصد لحاظ شده و طبق اقدامات انجام شده و تدوین استراتژی های صورت گرفته، اقدامات خوبی در زمینه جلوگیری از قاچاق انجام شده است.

وی افزود: مناطق آزاد یکی از ورودی های کالاهای قاچاق هستند که ۲۰ درصد از کل پوشاک قاچاق از این مبادی وارد می شوند و مابقی از طریق نقاط گمرکی وارد کشور می شوند که بر اساس بداظهاری، شناسایی نمی شوند.

عباس نخعی مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این زمینه گفت: باید برای مبارزه با قاچاق پوشاک اقدامات فرهنگی صورت گیرد و این موضوع نیاز به یک عزم ملی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نخعی افزود: بخش مقابله ای در مبادی ورودی و در سطح عرضه مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: عامل مهم در قاچاق پوشاک محدودیت ها و ممنوعیت ها است که با بالا رفتن تعرفه پوشاک، این عامل زیاد تأثیرگذار نبوده است.

نخعی با اشاره به نوسانات نرخ ارز تصریح کرد: تفاوت در نرخ ارز به نوبه خود می تواند عامل دیگری در قاچاق پوشاک باشد.

وی تأکید کرد: باید در شاخص های تجارت ارزی، هزینه ها به حداقل برسد و توجه اکثریت به تولید پرداخته شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر در نظام تعرفه ای، اصلاح صورت نگیرد، نتیجتاً صرفه به سمت قاچاق است و این امر صورت خواهد گرفت.

نخعی اضافه کرد: برنامه ریزی ها در دولت یازدهم به این صورت بوده است که امروز مسئولین به سمت فراهم کردن امکانات برای تولید کنندگان پیش روند.

وی خاطرنشان ساخت: با اقدامات صورت گرفته میزان قاچاق پوشاک از مبادی جنوب کشور کاهش یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×