اخبار نساجی

۸۵ درصد نیاز مبلمان کودک توسط تولیدکنندگان زیر پله‌ای تأمین می‌شود

 

عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن مبلمان و دکوراسیون با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان توسط تولیدکنندگان زیر پله­‌ای­ تأمین می­ گردد، گفت: بیشترین دغدغه تولیدکنندگان داخلی افزایش سرمایه گذاری در این صنعت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رامین سمیع زاده با اشاره به اینکه طبق آخرین تحقیقات انجام شده حدود ۸۵ درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان توسط تولیدکنندگان بی­نام و نشان یا به اصطلاح زیر پله­‌ای­ ها تأمین می­گردد، اظهارداشت: این تولیدات متأسفانه فاقد کیفیت و استانداردهای لازم هستند. همچنین این واحد­‌ها با کپی بدون کیفیت از محصولات تولیدکنندگان اصیل، باعث ایجاد رقابت منفی و ناسالم در بازار می­شوند.

وی ضمن بیان اینکه یکی از اهداف نمایشگاه کیتکس، شناسنامه‌دار­کردن و حمایت از تولیدکنندگان اصیل و حرفه­‌ای این صنعت مبلمان کودک است، افزود: مبلمان کودک جزء گروه ۱۰ کالاهای وارداتی است و  واردکنندگان این محصولات بسیار محدود می­باشند. سهم واردات این محصولات زیر۲ درصد بوده و در واقع ۹۸ درصد از بازار مبلمان کودک توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می­گردد.

سمیع زاده با بیان اینکه نیاز کل بازار برای مبلمان اتاق نوزاد، کودک و نوجوان در کشور حدوداً یک میلیون سرویس برآورد می‌شود، گفت: با حمایت از تولیدکنندگان کیفی این بخش از صنعت، رسیدن به این حجم تولید با رعایت استانداردها و اصول کیفی و ایمنی کار دشواری نمی­باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بیشترین خواسته و دغدغه تولیدکنندگان داخلی در این حوزه را افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت اعلام کرد و افزود:سرمایه­‌گذاری در زمینه­‌های آموزش نیروی انسانی، ماشین­‌آلات مدرن و بروز، و سرمایه در گردش از جدی­ترین چالش­های این صنعت است که تقویت این موارد می­‌تواند کمک شایان توجهی به رشد این صنعت برای پاسخگویی به نیازهای داخلی و حتی صادرات داشته باشد.

 مدیر نمایشگاه کیتکس ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: امروز بحث استاندارد و ایمنی در لوازم کودک و نوجوان بخصوص اسباب بازی­ها حرف اول را می­زند، لذا در این نمایشگاه علاوه بر ارائه کالاهایی چون سیسمونی کودک، پوشاک، اسباب بازی، نوشت افزار، مبلمان اتاق کودک و موارد مشابه، که با تخفیفات ۵ تا ۲۰ درصدی  عرضه می­گردد.

همچنین دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نایب ریس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه با اشاره به این که هدف اصلی برگزاری نمایشگاه الگوسازی اسلامی و ایرانی است تصریح کرد:نمایشگاه کیتکس قابل رقابت با نمایشگاههای خارجی بوده و میتواند کودکان را با برند های ایرانی آشنا کند.

وی با تاکید بر این که باید از مشاهیر ایران الگوسازی برای کودکان کرد گفت:متأسفانه  از  مشاهیر کشور خیلی الگوسازی نمیشود لذا کودکان و نوجوانان ایرانی به مدل های غربی روی می آورند که این مسئله نگران کننده است ،به عنوام مثال در حال حاضر اتاق کودکان اکثر ایرانیان غربی است و اگر الگوسازی نکنیم و تدبیری نیاندیشیم قطعا دیگران برای ما الگوسازی خواهند کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×