اخبار فرش ماشینی

۸۰ درصد کالاهای صادراتی از کاشان فرش ماشینی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس گمرک کاشان گفت: فرش ماشینی ۸۰ درصد کالاهای صادراتی از کاشان طی ۹ ماه نخست امسال به خارج از کشور بوده‎است.

علی مراد نوروزی با اشاره به صادرات ۴۸ تن و ۲۳۷هزارکیلو و ۵۲۱ گرم کالا به ارزش بیش از ۱۵۸ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۸۰ دلار در ۹ ماه نخست امسال از کاشان به خارج از کشور گفت:  ۱۰ تن و ۴۴۸ هزارکیلو و ۳۴۵ گرم از این میزان کالا به ارزش ۱۰۰ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۲۷ دلار فرش ماشینی بوده‎است.

وی صادرات فرش ماشینی به ۴۶ کشور جهان را تاکیدکرد و افزود: این کشورها شامل اتریش، کاندا، آمریکا، هلند، اسپانیا، انگلستان، سوئد، چین، ژاپن، استرالیا، آلمان،روسیه، برزیل، بلغارستان،آذربایجان،ارمنستان، ازبکستان،آفریقای جنوبی، افغانستان، اوکراین، آلبانی، قطر، امارات، کویت، بحرین، عمان، اردن، عراق، هند، پاکستان، اوگاندا، کنیا،تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان،  ترکیه، زامبیا، سنگاپور،فنلاند، لبنان، لیتوانی، مالزی،موزامبیک، ویتنام و اندونزی است.

به‌گفته‌ وی،روفرشی به وزن  ۷ هزار و ۳۶۱ کیلوگرم و ارزش  ۲۲ هزار و ۲۰۴ دلار به کشور استرالیا، رگال فرش به وزن۱۶۰۰ کیلوگرم و ارزش  ۲۴۰۰ دلار به کشورهای عراق، امارات و ازبکستان، نایلون فرش نیز به وزن ۵۴۰ کیلوگرم و ارزش  ۱۶۲۰ دلار به کشور کویت از دیگر محصولاتی است که مرتبط با فرش به خارج از کشور صادرشده‌است.

نوروزی، تصریح‌کرد: کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان به ترتیب  کشورهایی هستند که در رده‌های اول تا سوم صادرات فرش هستند.

رئیس گمرک کاشان در ادامه با تاکید بر اینکه فرش ماشینی صادرشده از کاشان به کشورهای خارجی در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی ارزش دلار و ۶۰ درصدی در وزن داشته است گفت: الیاف مصنوعی و انواع نخ، قالب فلزی، باسکول، انواع ظرف های آرکوپال، آلومینیوم، چینی، پلاستیک، ملامین، لوله های چدنی و پلیکا، کولر آبی، گلاب و عرقیات گیاهی، مفتول مسی، لنت ترمز، انواع میل گرد، گونی، آبلیمو، مواد پی.وی.سی، لبنیات و مواد شوینده از دیگر محصولات صادراتی کاشان به بیش از ۳۰ کشور جهان است.

نوروزی، اظهارداشت: آلمان، استرالیا، آلبانی، کویت، اتریش، ارمنستان، ازبکستان، اکراین، لیتوانی، آفریقای جنوبی، اندونزی، افغانستان، ترکمنستان، چین، قطر، گرجستان، سنگاپور، ترکیه، عراق، قزاقستان، کانادا، مالزی، گرجستان، بلغارستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، چین، زیمباوه، عراق، عمان و پاکستان از جمله کشورهای هدف صادرات هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پایان تصریح‌کرد: کمیت کالاهای صادراتی کاشان در ۹ ماه نخست سال جارل از لحاظ وزن ۶۷ درصد و ۳۱ درصدی ارزش دلار رشد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشته است.

به گفته وی، بیش از ۳۰ هزار و ۱۴۹ تن کالا به ارزشی افزون بر ۱۲۵ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار نیز سال گذشته از این شهرستان صادر شده بود.

شایان ذکر است: شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفری دارای یکهزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع‌شده‌است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×