اخبار فرش ماشینی

۷۰ درصد واردات نساجی ایران از هند، مواد اولیه وماشین آلات است

 

واردات نساجی ایران از هند، مواد اولیه، ماشین آلات است

دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران گفت : مواد اولیه و ماشین آلات بخش عمده واردات صنعت نساجی ایران از هند را در بر می گیرد به نحوی که سال گذشته ۷۰ درصد واردات نساجی از این کشور مربوط به این بخش بوده است.

به گزارش ایرنا ، ‘علیرضا حائری ‘ روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار نخستین نمایشگاه تخصصی نساجی هند در ایران گفت : از مجموع ۱.۵ میلیار دلار ایران واردات نساجی ایران در سال گذشته از هند ۴۰۰ میلیون دلار به واردات ماشین آلات نساجی و قطعات یدکی اختصاص داشت .

وی همچنین گفت: واردات مواد اولیه نساجی حدود ۷۰۰ میلیون دلار واردات ایران از هند را در سال گذشته در برگرفته است .

این فعال بخش خصوصی همچنین گفت : با توجه به تحولات یک سال اخیر اقتصاد ایران و افزایش نرخ ارز به طور طبیعی واردات کالاهای ساخته شده از مبادی رسمی ، قاچاق یا همراه مسافر به شدت کاهش یافته و این فرصت مناسبی را برای صنایع نساجی داخلی ایجاد کرده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حائری افزود : به همین دلیل صنایع نساجی ایران به مواد اولیه نیاز بیشتری دارند و این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا دو کشور در زمینه مواد اولیه تولید همکاری های خود را ادامه دهند .

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد انجام تولیدات و سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید محصولات و ماشین الات صنایع نساجی را ارایه کرد و گفت : ایجاد تحول در تبادلات فیمابین نقش مهمی درتوسعه و ارتقا سطح روابط تجاری دارد.

نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی هند در ایران از امروز به مدت سه روز و با شرکت ۶۰ شرکت هندی در هتل استقلال تهران دایر است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×