اخبار نساجی

۶۹ درصد صنایع کوچک تعطیل کمبود نقدینگی دارند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ۶۹ درصد تعطیلی واحدهای حوزه صنایع کوچک را به دلیل کمبود نقدینگی دانست و گفت: امیدواریم امسال با همت بانک مرکزی، بخشی از منابع و تسهیلات به حوزه صنایع کوچک سرازیر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشاد مقیمی گفت: ۶۹ درصد واحدهای حوزه صنایع کوچک که تعطیل شده است، کمبود نقدینگی دارد و مشکل ۱۴ درصد این صنایع، فقدان بازار و ۸ درصد هم مشکل تأمین مواد اولیه است.

وی اظهارداشت: در دو سال می توان ۱۹۳ هزار شغل در این حوزه ایجاد و ۱۹ هزار واحد صنعتی را تکمیل ظرفیت کرد.

مقیمی گفت: برای رونق این صنایع در سال گذشته طرحی در هیات وزیران تصویب شد که امیدواریم امسال با همت بانک مرکزی، بخشی از منابع و تسهیلات به حوزه صنایع کوچک سرازیر شود تا صنایع کوچک تعطیل شده احیا شود و صنایع با همه ظرفیت فعال شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: بیش از ۸۱ هزار واحد صنعتی کوچک موجود در کشور با هدف رفع موانع تولید، دسته بندی شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: برای ۴۰ درصد واحدهای راکد و ۲۰ درصد از واحدهایی که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند، برنامه ریزی شده است و به طور میانگین به واحدهای صنایع کوچک حدود ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و در مجموع به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: از منابعی که در هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است، مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات پرداخت می شود و بازپرداخت این تسهیلات سه ساله خواهد بود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×