اخبار نساجی

۴ دلیل کاهش ۲۶ درصدی واردات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

۴ دلیل کاهش ۲۶ درصدی واردات

توجیه اقتصادی واردات کاهش یافته است

رئیس کل سازمان توسعه تجارت، ۴ دلیل عمده کاهش ۲۶ درصدی واردات در ۴ ماه اول سال جاری را تشریح کرد.

حمید صافدل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که برخی فعالان بخش خصوصی اعلام می‌کنند بین ۲۰ تا ۲۵ روز ثبت سفارش کالا متوقف بوده است،گفت: تا این لحظه ثبت سفارش کالا به هیچ وجه متوقف نبوده و مراحل ثبت سفارش مطابق رویه‌های گذشته ادامه داشته است.

وی افزود: تنها ۲ روز در نیمه خردادماه به دلیل مشکل پهنای باند و ترافیک اینترنت ثبت سفارش با کندی مواجه شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال که دلایل کاهش واردات در ۴ ماهه سال جاری چه بوده است، اظهارداشت: تفاوت نرخ ارز مرجع انگیزه‌ها را برای واردات کاهش داده است، همچنین بسیاری از واردکنندگان احساس می‌کنند که در شرایط فعلی واردات توجه اقتصادی گذشته را ندارد.

وی افزود: دیگر دلیل کاهش واردات می‌تواند کندی تخصیص ارز مبادله‌ای و مرجع به بخشی از کالاها باشد که در حال حاضر در بنادر و گمرکات جنوی کشور که در انتظار ارز هستند، باشد.

صافدل دلیل سوم برای کاهش واردات را اینگونه بیان کرد که افزایش قیمت ارز در صورتی اتفاق افتاده است که باید حجم نقدینگی مورد نیاز برای واردات نیز افزایش پیدا کند،لذا عدم افزایش حجم نقدینگی برای واردات می‌تواند دلیل دیگری برای کاهش واردات باشد.

وی در تشریح دلیل چهارم یادآور شد: تحریم‌ها شرایطی را بوجود آورده است تا بخشی از بازارهای خارجی کشور دچار جابجایی شود و بازارهای وارداتی درواقع باید با بازار فروش نفت خود را متناسب کنند تا امکان واردات وجود داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×